Latvian kolmanneksi suurimman kaupungin piskuinen yhden linjan "ratikkaverkko" porskuttaa edelleen, vaikka asukkaita on vain n. 84.000. Nykyisellään Tatran KT4-nivelvaunuja on 16, osa alkuperäisiä neuvostoajan SU-versioita sekä osa entisiä DDR:ään toimitettuja ja sieltä käytettyinä ostettuja D-versioita. Arkipäiväliikenteessä vuoroja on seitsemän. Aikasemmin käytössä on ollut myös Tatran T4-vaunuja.
Netissä löytyi itselleni ennennäkemätön kuva Tatra-junasta. KT4:nen vetää (perävaunuksi muutettua?) T4:sta. Vaunun kylkinumero 211 paljastaa sen T4:ksi, jonka katolla ei kuitenkaan näy virroitinta. Onkohan vaunu muutettu moottoroiduksi perävaunuksi, joka saa virtansa vetovaunusta. Vai onkohan vaunusta poistettu myös ajomoottorit ja siten muunnettu ihan puhtaaksi "B4:ksi"?
Netissä löytyi itselleni ennennäkemätön kuva Tatra-junasta. KT4:nen vetää (perävaunuksi muutettua?) T4:sta. Vaunun kylkinumero 211 paljastaa sen T4:ksi, jonka katolla ei kuitenkaan näy virroitinta. Onkohan vaunu muutettu moottoroiduksi perävaunuksi, joka saa virtansa vetovaunusta. Vai onkohan vaunusta poistettu myös ajomoottorit ja siten muunnettu ihan puhtaaksi "B4:ksi"?