Nyt sitten alkaa tulla näitä uusia runkolinjoja. Eli tuo Halisten ja yo-kylän suuntien linjoja ollaan yhdistämässä, kuten on aiemmin jo Turun seudun joukkoliikenneselvityksessä mainittu. Eli ajatus on, että kaikkien linjojen perusreitit menisivät Halinen - Yo-kylä - Kauppatori - Moikoinen. Ajovälitkin ovat mielestäni melko odotetut, arkisin pääasiassa tasan 10 minuutin välit. Aikataululuonnoskin on lautakunnan sivuilla, tässä linkki: http://www05.turku.fi/ah/jlk/2010/1111013l/2411713.htm
Minusta tuo on varsin toteuttamiskelpoinen ajatus yhdistää Halisten ja yo-kylän liikenne. Näin kummallekin alueelle tarjottavat liikenteen palvelutason paranee oleellisesti ja yo-kylän kohdalla tulee varsin Caribian / Nummenrannan osalta keskeistä kehitystä. Caribian / Nummenranta ja niitä lähellä sijaitsevat yo-kylän alueet kun ovat tähän mennessä olleet joukkoliikenteellisesti hieman huonossa paikassa, nimittäin tuntuu hölmöltä mennä näistä ensin ohi, kiertää koko alue ja taas ikäänkuin palata keskustaa kohden. Tässä uudessa reitissä mennään juuri niin, kun loogisesti voi päätellä. Samalla saadaan kustannustehokkaasti yo-kylän ja Halisten palvelutaso nousemaan, kun tulee nykyistä selkeästi tiiviimpi ajoväli. Mutta mutta. Onko jollain tietoa, miten tuo Amiraalistonkatu - Kauppatori meinataan hoitaa? Ilmeisesti sen ajateltu toteutus Kauppatori - Amiraalistonkatu ei kelvannut lautakunnalle?
Toinen seikka, mihin kiinnitän huomiota, että eikö tuosta Turun saarialueen liikenteestä ole tehty aiemmin selvitys ja sen rakenteita ehdottava selvitys? Mietin, että kun tuo saarialue rakentuu lähivuosina varmasti paljonkin, josko olisi aika tässä yhteydessä päivittää myös sitä liikennettä?
Minusta tuo on varsin toteuttamiskelpoinen ajatus yhdistää Halisten ja yo-kylän liikenne. Näin kummallekin alueelle tarjottavat liikenteen palvelutason paranee oleellisesti ja yo-kylän kohdalla tulee varsin Caribian / Nummenrannan osalta keskeistä kehitystä. Caribian / Nummenranta ja niitä lähellä sijaitsevat yo-kylän alueet kun ovat tähän mennessä olleet joukkoliikenteellisesti hieman huonossa paikassa, nimittäin tuntuu hölmöltä mennä näistä ensin ohi, kiertää koko alue ja taas ikäänkuin palata keskustaa kohden. Tässä uudessa reitissä mennään juuri niin, kun loogisesti voi päätellä. Samalla saadaan kustannustehokkaasti yo-kylän ja Halisten palvelutaso nousemaan, kun tulee nykyistä selkeästi tiiviimpi ajoväli. Mutta mutta. Onko jollain tietoa, miten tuo Amiraalistonkatu - Kauppatori meinataan hoitaa? Ilmeisesti sen ajateltu toteutus Kauppatori - Amiraalistonkatu ei kelvannut lautakunnalle?
Toinen seikka, mihin kiinnitän huomiota, että eikö tuosta Turun saarialueen liikenteestä ole tehty aiemmin selvitys ja sen rakenteita ehdottava selvitys? Mietin, että kun tuo saarialue rakentuu lähivuosina varmasti paljonkin, josko olisi aika tässä yhteydessä päivittää myös sitä liikennettä?