LNG-kuljetusten potentiaali Suomen raiteilla & LNG-veturien potentiaali Suomessa
Arvuuttelimme juuri kaverimme kanssa, että mitenköhä vähän LNG:tä kuljetetaan Suomessa tällähetkellä? Kaveri osasi kertoa, että jonkin tyyppistä nestekaasua raiteilla kulkee.. Hän ei kuitenkaan ollut varma, että onko kyse juuri LNG:stä.
Osaakohan joku spekuloida, että olisiko taloudellisesti yms. järkevää siirtää LNG:tä (LNG-vetureilla) terminaaleista sisämaahan? Ymmärtääkseni kyseiseen aineeseen ei liity suurta räjähdysvaaraa ulkotiloissa, sillä aine höyrystyy välittömästi.
Toinen topiikki mistä keskusteltiin oli diesel veturien konvertointi LNG käyttöisiksi. Jenkeissä tätä on tehty jonkin verran. Mietimme, että Porin ja Inkoon LNG-terminaalien rakentamisen jälkeen muodostuu kaiketi potentiaalia konvertoinneille ja materiaalikuljetuksille.
Porin Satama haluaa edelleen olla Pirkanmaan lähisatama. Satamaan suunnitteilla oleva teollisuutta ja laivaliikennettä palveleva LNG-terminaali tuo myös vaihtoehtoja Pirkanmaan teollisuudelle. Pori-Parkano-Haapamäki-rataosalla kuormaa voisi vetää myös LNG-veturi, vinkkaa Nirhamo.
http://www.tampereenkauppakamarilehti.fi/2013/yritysesittelyt/Porin_satama_513.pdf
---------- Viestit yhdistetty klo 14:47 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:02 ----------
http://www.gasum.fi/Yritystietoa/Uu...a-aluerakentamisurakan/?id=687&epslanguage=fi
Ehkäpä Porin suunnalla aletaan tulevaisuudessa valmistamaan myös LBG:tä eli nesteytettyä biokaasua. http://www.bioenergyconnection.org/article/finn-power-why-finland-leads-forest-bioenergy
http://www.portofpori.fi/sites/port...HaapamakiRadanUudelleenavaamisenArviointi.pdf
Arvuuttelimme juuri kaverimme kanssa, että mitenköhä vähän LNG:tä kuljetetaan Suomessa tällähetkellä? Kaveri osasi kertoa, että jonkin tyyppistä nestekaasua raiteilla kulkee.. Hän ei kuitenkaan ollut varma, että onko kyse juuri LNG:stä.
Osaakohan joku spekuloida, että olisiko taloudellisesti yms. järkevää siirtää LNG:tä (LNG-vetureilla) terminaaleista sisämaahan? Ymmärtääkseni kyseiseen aineeseen ei liity suurta räjähdysvaaraa ulkotiloissa, sillä aine höyrystyy välittömästi.
Toinen topiikki mistä keskusteltiin oli diesel veturien konvertointi LNG käyttöisiksi. Jenkeissä tätä on tehty jonkin verran. Mietimme, että Porin ja Inkoon LNG-terminaalien rakentamisen jälkeen muodostuu kaiketi potentiaalia konvertoinneille ja materiaalikuljetuksille.
Porin Satama haluaa edelleen olla Pirkanmaan lähisatama. Satamaan suunnitteilla oleva teollisuutta ja laivaliikennettä palveleva LNG-terminaali tuo myös vaihtoehtoja Pirkanmaan teollisuudelle. Pori-Parkano-Haapamäki-rataosalla kuormaa voisi vetää myös LNG-veturi, vinkkaa Nirhamo.
http://www.tampereenkauppakamarilehti.fi/2013/yritysesittelyt/Porin_satama_513.pdf
---------- Viestit yhdistetty klo 14:47 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:02 ----------
http://www.gasum.fi/Yritystietoa/Uu...a-aluerakentamisurakan/?id=687&epslanguage=fi
Ehkäpä Porin suunnalla aletaan tulevaisuudessa valmistamaan myös LBG:tä eli nesteytettyä biokaasua. http://www.bioenergyconnection.org/article/finn-power-why-finland-leads-forest-bioenergy
http://www.portofpori.fi/sites/port...HaapamakiRadanUudelleenavaamisenArviointi.pdf
Viimeksi muokattu: