Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
Ystäväni Pietarista lähetti tämän linkin, jossa on kuvia Moskovan ensimmäisestä matalattiavaunusta.
Vaunu näyttää rakenteeltaan olevan osamatala 6-akselinen nivelvaunu, jossa nivelosa on matalanivelvaunujen tapaan noin telin pituinen. Sisäkuvan perusteella nivelosa on varustettu istuimin pitkittäin ja lattia on askelman korkeammalla kuin ovien kohdalla.
En osaa venäjää, mutta kuvien perusteella vaunu näyttää varsin modernilta sekä sisältä että ulkoa. Kojelaudassa näkyvän LCD-panelit viitaavat siihen, että tässäkin vaunussa ovia valvotaan videokuvan välityksellä, kuten oli käytäntö Brysselin uusissa vaunuissa. Ovien sulkemisvalmiuden näkeminen onkin nivelvaunuisa kuljettajalle muuten hankalaa, mikäli pysäkkejä on myös kaarteissa.
Hauska on kuva, jossa "kuormaratikka" on noussut osittain luiskalle hinatakseen uuden vaunun nivelosan auton päältä rataverkolle.
Antero
Vaunu näyttää rakenteeltaan olevan osamatala 6-akselinen nivelvaunu, jossa nivelosa on matalanivelvaunujen tapaan noin telin pituinen. Sisäkuvan perusteella nivelosa on varustettu istuimin pitkittäin ja lattia on askelman korkeammalla kuin ovien kohdalla.
En osaa venäjää, mutta kuvien perusteella vaunu näyttää varsin modernilta sekä sisältä että ulkoa. Kojelaudassa näkyvän LCD-panelit viitaavat siihen, että tässäkin vaunussa ovia valvotaan videokuvan välityksellä, kuten oli käytäntö Brysselin uusissa vaunuissa. Ovien sulkemisvalmiuden näkeminen onkin nivelvaunuisa kuljettajalle muuten hankalaa, mikäli pysäkkejä on myös kaarteissa.
Hauska on kuva, jossa "kuormaratikka" on noussut osittain luiskalle hinatakseen uuden vaunun nivelosan auton päältä rataverkolle.
Antero