Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tähän pitää sanoa taas, että lomathan ne meillä ovat tietenkin mielessä, kun kelitkin ovat olleet mitä mainioimmat339-DF sanoi:Mikonkadulla varmaan kannattaisi nimenomaan pistää kiskot lomittain.
Näyttää siis Mikonkadun "yksiraiteiselle" osuudelle tulevan limitys, ei vaihteita.
Mikonkadun uusi katusuunnitelma on nähtävissä rakennusvirastossa ...
Nyt en tiedä tätä asiaa, mutta arvaan, että on pakko olla valo-ohjaus. Aleksanterinkadulta ei näe Mikonkadulle, joten kuljettaja ei voi tietää, onko siellä vaunu vastassa.Kun vaunut kohtaavat osuudella, selvitäänkö tilanteesta näköyhteydellä ja sovitulla ajojärjestyksellä vai tuleeko pätkälle jonkinlaiset valo-opastimet ajovuoroa osoittamaan? Katusuunnitelmassa ei ainakaan sellaisista ole mainintaa.
Virallinen, valtakunnallinen termi on limitetty raide....Mikonkadun lomittaisen radan pituus näyttäisi olevan noin 100 metriä...
Mitenköhän tässä järjestetään ajovuorojen odottaminen? Tehdäänkö Kaivokadulle vaihteen jälkeen joku paikka missä voi odottaa, vai tukkiiko valoa odottava vaunu liikenteen Kaisaniemenkadun suuntaan? Aleksin päähänhän mitään tällaista ei mahdu tekemään, joten olisi kai fiksua että Aleksilta tuleva vaunu olisi aina etuoikeutetussa asemassa.