Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Onko rantaradalla myös joskus vastaavaa tarjontaa? Vuoteen 2001 asti oli parhaimmillaan lähes viikoittain to-pe yönä L-junissa Dv12+siniset.Sähköradan huoltotoimien vuoksi kuukauden ensimmäisenä maanantain ja tiistain välisenä yönä ajetaan 2Dv12+teräsvaunukalustolla Helsingistä kello 01:36 ja Riihimäeltä kello 03:14 lähtevät T-junat. Herkkua tarjolla seuraavan kerran kuukauden kuluttua...
Onko rantaradalla myös joskus vastaavaa tarjontaa? Vuoteen 2001 asti oli parhaimmillaan lähes viikoittain to-pe yönä L-junissa Dv12+siniset.
Muistan kyllä osuneeni samaan junaan.Tuon "Kirkkonummen sinisen" ehdin itsekin kokea muutaman kerran töiden merkeissä.
Eikös tuon rungon pitänyt olla alunperin Dv12+Eil+Eilf+Eifet? Miten rahastus sujui HSL-alueella?6.4. 2010 klo 1.36 Helsingistä Riihimäelle matkanneessa T-junassa oli tunnelmaa.Juna koostui 2 dieselveturista+2 sinirunkoisesta matkustajavaunusta.Vaunut sisältä todella hienossa kunnossa.
Eikös tuon rungon pitänyt olla alunperin Dv12+Eil+Eilf+Eifet? Miten rahastus sujui HSL-alueella?
Eivätkö siniset vaunut ole hitaiden ovien vuoksi epäkäytännöllisiä T-junaan joka pysähtyy jatkuvasti? Aggregaattivaunulla tai Dr16-veturilla varustettu Eil-runko olisi järkevämpi. Ai niin, Dr16 veturin sähkönsyöttö on epäluotettava ja aggregaattivaunuja ei ole koska jokaiselle tarvitaan oma varavaunu...
Eikös tuon rungon pitänyt olla alunperin Dv12+Eil+Eilf+Eifet? Miten rahastus sujui HSL-alueella?
Muilla asemille oli ovien kanssa joitain ongelmia. Valoa junan nappeihin ei tullut automaattisesti, vaan konduktööri joutui kolmioavaimella tms. laittamaan "virran" nappeihin oven vierestä.
Ei lukitusten automaattisesti kuulukaan aueta... mistäpä juna itse edes tietäisi, kummalla puolella laituri on.
En nyt tarkoittanut aivan automaattisesti, vaan esimerkiksi kuskin toimesta, tai Eilf-vaunussa konduktöörin "kopista". En ole aikaisemmin Eil-yksiköissäkään nähnyt että konduktööri menee oven viereen, ja siitä sivusta kolmioavaimella kääntää, jonka jälkeen nappeihin tulee virta...
Ok. Voi olla, että Eilf-vaunun oviohjauksessa oli vikaavikaa, tai sitten konduktööri halusi asiakaspalvelun nimissä olla siellä, missä asiakkaatkin. Kaukoliikenteessähän on varsin yleistä, että konduktööri avaa ovet jostain aivan muualta kuin kopistaan.
Veturivetoisissa junissa ei kuljettajalla ole mahdollisuutta avata ovia.