Oulun paikallisliikenne

Juuri yritin muokata viestiäni ennenkuin huomasin että siihen oli jo vastattu mutta kyseinen viesti poistui samantien kuin klikkasi viestiä joten joku bugi on kun käyttää Iphonella JLF:ää.

Mobiilinäkymässä on bugi, jossa viestin muokkaaminen tuhoaakin sen. Muokkaaminen on siis tehtävä desktop-näkymässä.

Kävin palauttamassa viestin näkyviin.
 
Noin iso määrä uutta kalustoa tarkoittaa toivottavasti katuri-Kabusien tarinan päättymistä Oulussa ja ehkä jopa koko KA-konsernissa.

Eiköhän seutuajossa peruskorjatut liikkune niin kauan kuin ne ikänsä puolesta kelpaa. Ja jos peruskorjauksessa on korjattu tarpeeksi, niin laskennallinen ikä laski kahdeksaan vuoteen.
 
Jep tämän tajusin vaikka innoissani ehdinkin jo Volvon mainita.
Juuri yritin muokata viestiäni ennenkuin huomasin että siihen oli jo vastattu mutta kyseinen viesti poistui samantien kuin klikkasi viestiä joten joku bugi on kun käyttää Iphonella JLF:ää.

Mobiilina JLF onkin aina yhtä taistelua :lol:

Mielenkiinnolla odotetaan mitähän kalustoa KA on tarjonnut, VDL:lliä, Volvoa vai jos oikeen uskaliaana saa toivoa niin Yutongia. Kuitenkin yksi teliautokin sähkönä tulossa.
 
Mahtaa olla BYD:ejä tulossa, koska Volvolla ei vielä ole sähkötelejä markkinoilla.

Ja lisäksi Volvon Puolan tehdas menee keväällä kiinni.

---------- Viestit yhdistetty klo 12:34 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 12:34 ----------

Mobiilina JLF onkin aina yhtä taistelua :lol:

Mielenkiinnolla odotetaan mitähän kalustoa KA on tarjonnut, VDL:lliä, Volvoa vai jos oikeen uskaliaana saa toivoa niin Yutongia. Kuitenkin yksi teliautokin sähkönä tulossa.

Veikkaisin että VDL:iä, kun Jyväskylään on tulossa niitä.

---------- Viestit yhdistetty klo 12:40 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 12:34 ----------

Eiköhän seutuajossa peruskorjatut liikkune niin kauan kuin ne ikänsä puolesta kelpaa. Ja jos peruskorjauksessa on korjattu tarpeeksi, niin laskennallinen ikä laski kahdeksaan vuoteen.

Juu, no olishan se ihan kiva jos edes muutaman kakkapussi (tyyliin 5 kpl) säilyisi ajossa vara-autojen roolissa. Kun onhan ne kumminkin hyvin persoonallisia ja omanlaatuisia autoja, jotka erottuu helposti joukosta vaikka kuinka ovatkin surkeita ja epämiellyttäviä.

---------- Viestit yhdistetty klo 12:43 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 12:40 ----------

Nobinalla siis toimipaikat lisääntyy.
Onnittelut Nobinalle! Mahtava uutinen.

Älä muuta sano. Uskoisin että Nobinalla on intressiä laajentaa organisaatiotaan eri puolille Suomea ja nousta jonain päivänä maankuuluksi bussiyhtiöksi samaan kategoriaan Koivarin kanssa. Seuraavaksi toivoisin että Tampereelta tulisi voitto. ;)
 
Mobiilinäkymässä on bugi, jossa viestin muokkaaminen tuhoaakin sen. Muokkaaminen on siis tehtävä desktop-näkymässä.

Kävin palauttamassa viestin näkyviin.

tuo bugi ollut vuosia mobiilissa. olen monia viestejä kirjoitellut sen " muokkaamisen " jälkeen uusiksi.
 
Nähtävästi rajoitusehdon vuoksi Nobina oli ainoa, joka tarjosi kohteiden 1 ja 3 yhdistelmää. Nobina taas ei tarjonnut yksittäiskohteita ollenkaan eli se halusi riittävän suuren liikennöintikokonaisuuden, että lähtee ylipäätään uudelle paikkakunnalle.
 
Byd:it leviää aina uusiille alueille

Samaa voi myös sanoa Yutongeista. Saa nähdä pysyykö Suomessa Bydit vain Nobinan juttuna, vai innostuuko kilpailijatkin hankkimaan Bydejä. Ruotsissa Nobinan lisäksi myös muutamat kilpailijat ovat rupeneet hankkimaan niitä, mm. Bergkvarabuss sekä meille hieman tutumpi, Transdev. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Yutong E12:ta nähty, nyt tänään kuluvana päivänä, linja 51.

OuBusin telillinen Volvo(?) #2 nähty palaavana linjalta 59. Paluulla Oulun l-as.
 
Pelikaani-ajoja ja -havaintoja haluavien, kandee tsiigata kohti etelää. Eli linjat 50, 51 & 63 lienevät varmoja tapauksia, näissä bussien bongauksissa. Bongailuissa kohteena, siis Yutong E12 "Pelican".
 
Kalevassa juttua Nobinan tulosta (Maksumuuri).

Mitään uutta ja ihmeellistä ei jutussa ole, juttu käsittelee lähinnä alan työvoiman saatavuutta ja varikkotoimintoja.
Nobinan suunnitelmissa on, että sen Ouluun tuomat onnikat ovat kaikki tuliteriä ja täyssähköisiä. Jokunen vara-auto saattaa olla dieselillä käyviä.

– Aikataulu on erittäin tiukka ja epätyypillisen haastava, koska kilpailutuksen aikataulu oli myös tiukka. Aika jää turhan lyhyeksi henkilökunnan ja kaluston kannalta, mutta uskomme selviytyvämme siitä. Pyrkimys on, että kaikki pelit ja vehkeet sekä henkilökunta ovat valmiita, kun liikenne kesäkuussa käynnistyy, Auno sanoo.

Tulkitsen tuon niin, että uskovat saavansa bussit Ouluun heti sopimuksen alusta, eikä siirtymäaikaa oltaisi käyttämässä hyväksi. Se olisi kyllä kova saavutus.
 
Tulkitsen tuon niin, että uskovat saavansa bussit Ouluun heti sopimuksen alusta, eikä siirtymäaikaa oltaisi käyttämässä hyväksi. Se olisi kyllä kova saavutus.
Kyllähän BYDiltä saa kalustoa nopeasti. Kovempi saavutus olisi ollut hankkia vihdoin Suomeenkin Eurooppalaisia sähköbusseja. Muuallehan Nobina on hankkinut BYD:ien lisäksi myös Volvolta ja Ebuscolta merkittävän määrän sähköbusseja ja lisäksi ainakin 15 sähkö-Citaroa. BYD:ien laatu vaikuttaa todella huonolta matkustajan näkökulmasta ja myös monien kuljettajien olen kuullut sitä moittivan.
 
Kyllähän BYDiltä saa kalustoa nopeasti. Kovempi saavutus olisi ollut hankkia vihdoin Suomeenkin Eurooppalaisia sähköbusseja. Muuallehan Nobina on hankkinut BYD:ien lisäksi myös Volvolta ja Ebuscolta merkittävän määrän sähköbusseja ja lisäksi ainakin 15 sähkö-Citaroa. BYD:ien laatu vaikuttaa todella huonolta matkustajan näkökulmasta ja myös monien kuljettajien olen kuullut sitä moittivan.

Joo, onnistuihan se Turussakin joten miksei Oulussa.

Turussa toki helpotti, että varikkokiinteistö oli fyysisesti olemassa, Oulussa siinä kasvaa vielä metsä.

Politiikoilta käsittämättöntä toimintaa hidastaa kilpailutusta niin että aikaa jää noin vähän. Varmasti on näkynyt jossain määrin myös hinnoissa ja tarjoajien määrässä.

Yhdyskutalautakunnan pöytäkirjasta löytyi mielenkiintoinen maininta, että Nobina oli varannut tontin Oulunportista jo ennen kuin kilpailutusta oli edes aloitettu ja liikenteen määrä selvillä.
 
Takaisin
Ylös