Palvelubussi

Vs: DAB-palvelubussi

Eikös Åbergillakin ollut tuon tapainen höskä, toisin Mercedes-Benz? ja taisi olla e16-linjalle sijoitettuna.

Tuollainen pommikone http://www.facebook.com/media/set/?....64888615781.69477.62980720781&type=3&theater meillä oli vuoden verran, tai siis silloin kun se ei ollut rikki. Tuli Taksikuljetukselta samalla kun linja 16 tuli alihankintaan. Oli siitä mielenkiintoinen auto, että kulutti 38l/100km vaikka oli pieni autoja ja vielä olevinaan jonkin sortin hybridi.

Jäi toki ikuisiksi ajoiksi kuljettajien mieleen mielenkiintoisena ajokokemuksena. Eräiden pikkujoulujen lauluesityksestä: "...kupla otsassa kuljetan kummallista ajoneuvoa..."

//SS-ÅL//
 
Onko missään muuten kuvia VW-Kutsenitsista Jouko-väreissä? Muistan joskun nähneen sellaisen.
 
Vs: DAB-palvelubussi

Tuollainen pommikone http://www.facebook.com/media/set/?....64888615781.69477.62980720781&type=3&theater meillä oli vuoden verran, tai siis silloin kun se ei ollut rikki. Tuli Taksikuljetukselta samalla kun linja 16 tuli alihankintaan. Oli siitä mielenkiintoinen auto, että kulutti 38l/100km vaikka oli pieni autoja ja vielä olevinaan jonkin sortin hybridi.

Jäi toki ikuisiksi ajoiksi kuljettajien mieleen mielenkiintoisena ajokokemuksena. Eräiden pikkujoulujen lauluesityksestä: "...kupla otsassa kuljetan kummallista ajoneuvoa..."

//SS-ÅL//

Taksikuljetus ajoi tänä keväänä jonkin aikaa olikohan V2:sta vastaavanlaisella, jossa oli keltavalkoinen väritys.
 

Tämä tyyppi oli sillä tavalla "mielenkiintoinen ajettava", että ohjauspyörä/kuljettajanpaikka oli käytännössä keskellä autoa.
Kuljettajat asemoivat itsensä rutiinilla samaan kohtaan suhteessa ajorataan/kaistaan. Muistan itsekin että oli todella hankalaa väistellä vasempaan kylkeen tulevia liikenteenjakajia:)
Ja kyllähän sen näki myös DAB:ien kyljistä, vasen kylki aivan ruvella, oikea kylki ehjä.
Sama asemointi-ilmiö oli silloin kun tuli 2,60 m. leveitä busseja. Ne pyrkivät usein pysäkkikorokkeelle ja jopa katokseen.
Eräs kuljettaja totesi sellaisella ajettuaan, että onhan hyvä, että käytävällä on 10 cm lisää tilaa, mutta miksi se kaikki 10 cm pitää sijoittaa sinne oikealle puolelle?
 
Viimeksi muokattu:
Tämä tyyppi oli sillä tavalla "mielenkiintoinen ajettava", että ohjauspyörä/kuljettajanpaikka oli käytännössä keskellä autoa.
Kuljettajat asemoivat itsensä rutiinilla samaan kohtaan suhteessa ajorataan/kaistaan. Muistan itsekin että oli todella hankalaa väistellä vasempaan kylkeen tulevia liikenteenjakajia:)
Joo, ainakin toinen DAB oli jossain vaiheessa viikonloppuisin 94B:llä, jossa jouduin sillä kerran ajamaan. Kun edellisen rupeaman oli ajanut jollain muulla autolla, DABilla ajamiseen piti todella keskittyä. Varmaan jos olisi tehnyt kaikki työpäivänsä DABeilla, olisi vastaavasti todella vaikea ajaa muilla autoilla. :D
 
Kiitokset. Sopii toi Jouko-väri aika hyvin tuohon malliin. Paremmin kuin Sprinteriin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Noista Kutsenits-Volkswageneista ei ole kyllä yhtään enempää myönteistä sanottavaa kuin DABeista. Todella kankea, kolho ja huonosti liikkuva laitos. Tuntuu juuri siltä miltä näyttääkin - suurikokoista kaappia yritetään liikuttaa pienellä vieterimoottorilla. Onneksi ei ole osunut kuin pari ajokeikkaa kohdalle.
 
Vs: DAB-palvelubussi

Taksikuljetus ajoi tänä keväänä jonkin aikaa olikohan V2:sta vastaavanlaisella, jossa oli keltavalkoinen väritys.

Näitä näkyi olevan jopa kaksinkappalein taksikuljetuksen varikolla Malmilla. Romujen seassa seisoi myös midikokoinen MB o405 cng joka ajoi joskus myös siellä v2:lla :)
 
Vs: DAB-palvelubussi

Näitä näkyi olevan jopa kaksinkappalein taksikuljetuksen varikolla Malmilla. Romujen seassa seisoi myös midikokoinen MB o405 cng joka ajoi joskus myös siellä v2:lla :)

Tattariharjullahan Taksikuljetuksen varikko on ;)
 
Miksihän HP-korin pakettiautopohjaiset palvelubussit eivät ole yleistyneet pääkaupunkiseudulla? Paikkoja niissä kai on yhtä paljon kuin esim. Nobinan Sprinter-Joukoissa. HelB:llä on kai joskus ollut Citroen-HP.
 
Miksihän HP-korin pakettiautopohjaiset palvelubussit eivät ole yleistyneet pääkaupunkiseudulla? Paikkoja niissä kai on yhtä paljon kuin esim. Nobinan Sprinter-Joukoissa. HelB:llä on kai joskus ollut Citroen-HP.

Kori on suunniteltu ennemminkin tilausajona suoritettaviin palvelukyyteihin ja koulukyyteihin. Helbillä on ollut kolme #9933 #118 ja #270 (270 = nf 710) neljäs oli Helsingin palveluauton #12 ja myöhemmin helbin #82 (= nf 709). Vanhemmiten Hp-koria vaivaa ruosteongelmat, koritehtaan tekemissä kohdissa.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös