Huonoja puolia:
- Länsi-Pasilan keskustayhteys on hidas (joko kierretään 7A:lla Kampin kautta tai 9:lla Hakaniemen kautta)
No joo, mutta menee sinne keskustaan nyt kuitenkin jokunen junakin, tosin se vaihto on edelleen vähän huono. Ei tuo kuvio sinänsä vaadi seiskan siirtoa Topeliuksenkadulle.
- Ilmalan keskustayhteys Sörnäisten kautta on hidas ja kiertävä. Jos 7B kulkisi Brahenkadun kautta, yhteys olisi parempi, mutta sitten jäisi puuttumaan rv-yhteys Pasilasta metroon.
Miten sieltä Ilmasta sitten pääsee Pasilaan? Tuo Ilmalan yhteys on lähinnä ajateltu niin että se vie Pasilaan, toissijaisesti Hakaniemeen. Jos kolmosen saisi katkaista niin voisihan tuon tehdä helposti.
Yksi tapa saada Ilmalasta nopeampi keskustayhteys olisi Ilmala - Ruskeasuo rata, 10B sieltä Ilmalaan ja kilvenvaihto...
http://maps.google.fi/maps/ms?ie=UT...d=209650463155016147313.000498f98facf8964d65c
- 9:n rooli sekä Jätkän keskustayhteytenä että poikittaislinjana ja vielä erikoisrooli laivamatkustajien kuljettajana tekee tarjonnan mitoittamisesta aika haasteellista. Arjen ruuhka- ja päiväliikenne varmaan vielä sujuu, mutta voisin kuvitella, että Pasilan ja Munkan välillä kysyntää on iltaisin ja viikonloppuisin paljon vähemmän kuin Jätkän ja Pasilan välisellä osuudella. Okei, voihan meillä olla erilaisia 9A/9B-ratkaisuita, mutta sitten onkin jo sekavampaa.
Tjaa, minä taas pikemminkin kuvittelen että Meikku - Pasila olisi ruuhkaisin väli, muilla osioilla on kuitenkin paljon muutakin tarjontaa. Mutta voi tuolla olla noinkin.
Tuo ysilinjan ratkaisu kyllä houkuttelee, sillä se olisi todellakin taloudellinen tapa korvata 58:n kuormitetuin osuus ratikalla. Mutta ei tuo ilman heijasteongelmia suju.
Nykytilaan vai suunnitelmiin? Jos unohdetaan se seiskan katkaisu Ilmalan radan takia jota ei vielä ole, niin eihän tuossa nykyiseen nähden muutu välttämättä kuin 58:n reitti tai vuoroväli, ja ysi pitenee vähän.
Tämä 22+23+51+62 on minusta erittäin hyvä. Huonoa on Postikeskuksen ja Sörnäisten (metro) välisen yhteyden jääminen pois. Jos Ruskeasuolla nousee kova meteli, voi asettaa pakettiauton Invasäätiön ja Asemapäällikönkadun liikenneympyrän välille.
Ajattelin sitä niin että Hakaniemestäkin pääsee metroon ja busseihin siinä kuin Kurvissa, hieman pidempää (?) ajoaikaa kompensoi minusta muu yhteystarjonta Hakaniemessä. Viitaten vriston kommentiin ruuhkista, Knightriderin idea että se ajaisi Pasilan aseman ohi itäpuolta, eli ei mennä sinne sillalle, ei ole hullumpi. Pysäkit tosin sitten vähän huonommin asemaan nähden.
Bussi-Pokeri vaikuttaa myös toimivalta. Selkeyttäisi huomattavasti Pasilan tason poikittaisbussipalvelua. Tämä pitäisi brändätä Jokerin tavoin ja sallia avorahastus, niin Pasilan aseman megapysäkkiajat olisivat kohtuulliset.
Joo ja muutenkin pitäisi panostaa etuuksiin, samoin minusta tuo voisi jatkaa itään päin vielä Itiksestä, ehdotuksia? Jos tuo menestyisi niin tuosta voisi tulla isona vaikka pikaratikka.
Tuo Meilahti-Itis "pikalinjana" taitaa olla aika kallis, mutta kyllä sille kysyntää saattaa olla. Pitäisi tietää, missä ne hoitsut asuu.
Joo. Ajattelin että tuon voisi jättää alkuun, sen näkee sitten että onko kysyntää.