Pohjolan Liikenne -yhtiöistä

Pohjolan Liikenteellä on Forssan suunnalla yhä korkealla kalustolla ajetava linja. Matkahuollosta kun katsoo väliä Forssa-Tammela, niin löytyy aikataulut. En muista nyt minne asti se linja menee, mutta tuolla välillä ainakin.

Mielenkiintoista kun kyseinen kuljettaja, jonka kyydissä olin 280:llä Kampista Veikkolaan, oli todellakin sitä mieltä että korkealattiabussien aika on huomisesta lähtien kokonaan ohi Pohjolan liikenteen historiassa ja että jatkossa keskitytään vain matalalattiabusseilla ajettavaan sopimusliikenteeseen. Kyseessä oli vielä aika kokenut kuljettaja, joka sanoi olleensa yli 20 vuotta Pohjolan liikenteen palveluksessa, joten uskoin ko. kuljettajan sanoihin. Onko PL nyt muuttanut suunnitelmiaan kesäkuun jälkeen ja päättänytkin jatkaa korkealattiabussiliikennettä muutamalla yksilöllä? jokatapauksessa suurin osa PL:n ei-matalalattiabusseista ovat jo varmasti poistettu...
 
Mielenkiintoista kun kyseinen kuljettaja, jonka kyydissä olin 280:llä Kampista Veikkolaan, oli todellakin sitä mieltä että korkealattiabussien aika on huomisesta lähtien kokonaan ohi Pohjolan liikenteen historiassa ja että jatkossa keskitytään vain matalalattiabusseilla ajettavaan sopimusliikenteeseen. Kyseessä oli vielä aika kokenut kuljettaja, joka sanoi olleensa yli 20 vuotta Pohjolan liikenteen palveluksessa, joten uskoin ko. kuljettajan sanoihin. Onko PL nyt muuttanut suunnitelmiaan kesäkuun jälkeen ja päättänytkin jatkaa korkealattiabussiliikennettä muutamalla yksilöllä? jokatapauksessa suurin osa PL:n ei-matalalattiabusseista ovat jo varmasti poistettu...

Itse en ole edes kuullut ikinä tuosta Forssan linjasta, vaikka aika perillä työnantajani alueesta olenkin. Ei edes hajuakaan et mistä nuo vuorot ajetaan ja kuinka isolta varikolta.
 
Itse en ole edes kuullut ikinä tuosta Forssan linjasta, vaikka aika perillä työnantajani alueesta olenkin. Ei edes hajuakaan et mistä nuo vuorot ajetaan ja kuinka isolta varikolta.

Auto seisoo Somerolla ja ajaa aamulla siirtona kakkostien varteen Eerikkilään. Somerolla ei käsittääkseni ole enää mitään muuta PL:n toimintaa kuin tuo yksi Forssan liikenne.
 
Auto seisoo Somerolla ja ajaa aamulla siirtona kakkostien varteen Eerikkilään. Somerolla ei käsittääkseni ole enää mitään muuta PL:n toimintaa kuin tuo yksi Forssan liikenne.

Eli Pohjolan liikenteellä on siis vielä ajossa yks ei-matalattiabussi? mikä auto se on?
 
Tänään oli Scala linjalla 59. Ilmastointi huusi nutta oli kuumaa kuin saunassa. Oli vähän outoja autosijoituksia muitakin.
 
Ja ne siis eivät olleet osa Länsi-Uudenmaan liikennettä, josta PL luopui?
Ymmärsin sillä tavoin, että PL luopui Länsi-Uudenmaan markkinaehtoisesta liikenteestä. Osto- / sopimusliikenteen siirtämisestä jollekin alihankintaan ehkä olisi ollut mahdollista, mutta se olisi todennäköisesti edellyttänyt tilaajankin suostumusta siihen. En tiedä, oliko alihankintajärjestelyille edes tarvetta, joten neuvotteluja sellaisesta ei ehkä ole edes käyty.
 
Ymmärsin sillä tavoin, että PL luopui Länsi-Uudenmaan markkinaehtoisesta liikenteestä. Osto- / sopimusliikenteen siirtämisestä jollekin alihankintaan ehkä olisi ollut mahdollista, mutta se olisi todennäköisesti edellyttänyt tilaajankin suostumusta siihen. En tiedä, oliko alihankintajärjestelyille edes tarvetta, joten neuvotteluja sellaisesta ei ehkä ole edes käyty.

Okei. Ilmeisesti se kyseinen Pohjolan liikenteen kuljettaja, jonka kanssa juttelin 280:llä Kampista Veikkolaan niin ei vaan ollut tietoinen tosta asiasta vaikka kuinka olikin rautainen ammattilainen. Hän piti sitä ikäänkuin itsestäänselvänä asiana että PL:ltä loppuu seuraavana päivänä kokonaan kaikki ei-matalalattiabusseilla ajettava liikenne. Mut hän ei vaan ilmeisesti ollut tietoinen tosta yhdestä Forssan ja Lohjan vuorosta...

---------- Viestit yhdistetty klo 23:13 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 23:12 ----------

Ei kilpailutuksessa voitetuista vuoroista voi noin vain luopua. Ajavat ainakin kierroksen Virkkala-Siuntio-Lohja aamulla.

Uskoin vaan niin Pohjolan liikenteen kuljettajan sanaan. :tongue:
 
Matkahuollon haun mukaan Forssa-Tammela ajaa Kivistö. Eli PL on tuosta luopunut, ilmeisesti kesken sopimuskauden
 
Matkahuollon haun mukaan Forssa-Tammela ajaa Kivistö. Eli PL on tuosta luopunut, ilmeisesti kesken sopimuskauden

Kuun alussa liikenne loppui siellä. Tuo aamun Lohjan kierros jatkuu yhä.

Lohjan varikon on näemmä Lassila & Tikanoja ottanut käyttöönsä, ainakin tänään siitä ohi ajoin, niin kalustoa siellä oli niiltä piha täynnä. Kesäkuun lopulla vielä varikko oli täynnä kalustoa.
 
Tamperelaisessa mielipidekirjoitus.

Valtion on myytävä Pohjolan Liikenne yksityisille yrittäjille.

Valtion ei kuulu toimia linja-autobisneksessä – Pohjolan Liikenteestä luovuttava

Miksi ihmeessä valtion 100-prosenttisesti omistama yhtiö hakee kasvua markkinalla, jolla on runsaasti kotimaisia yksityisiä ja yrittäjäriskiä kantavia toimijoita?

https://www.tamperelainen.fi/paakirjoitus-mielipide/5344088

Samaa mieltä, paikallisia firmoja on ahdingossa ilman noitakin. Aina menee Nyssellä jopa Vekka Group Oy, Länsilinjat Oy tai Väinö Paunu Oy (joskus Pirkanmaan Tilausliikenne Oy) edelle noita valtion/kaupungin firmoja.

Niin tulee olemaan minulla aina tykkäsit tai et.

Tämän päivän voimakkaasti kilpaillulla linja-automarkkinalla valtion osallistumiselle ei ole kestäviä perusteita. Siinä oli hyvin kiteytetty kaikki mielipidejutussa.
 
Takaisin
Ylös