Raide-Jokeri

Päättäri toimii ihan hyvin nytkin, kuten yllä mainitsin toivoisin juuri selkeämpää reittiä asemalle, 99 prosenttia kuitenkin suuntaan suoraan metrolle.....
 
Lähivuosina kuulostaa paremmalta kuin ei mikään, mutta kyllä se pitäisi olla tänä vuonna mieluummin. Eikö se kansi nyt kestä sitten ollenkaan rataa?

Talousarvion 2024 investointitaulukoissa Itäkeskuksen metroaseman uusiminen on aikataulutettu vuosille 2026-2028. Kai se nykyinen kansi kestäisi, mutta jos se on ollut tarkoitus uusia jo pari vuotta sitten, niin remppa on tulossa joka tapauksessa kohta. Uusimisen aikana ratikka ei voisi kuitenkaan ajaa väliaikaista päättäriä pitemmälle.
 
Päätepysäkin kohdalla on vanha pysäköintihallin kansi joka pitäisi vahvistaa, jotta se kestää ratikan painon. Homma on aika työläs ja kallis. Koko hallin kohtalosta ollaan kyllä myös keskusteltu. Metrokorttelihankkeessa se piti purkaa kokonaan.
 
Näkisin itse järkevimpänä sen, että päätepysäkki ei olisi metroasemalla vaan siitä itään, koska metroasema on aivan maankäytön länsilaidalla. Eli palveltaisiin metroasema ja sen jälkeen olisi vielä maankäytön kannalta keskeisemmällä paikalla pysäkki, mahdollisesti myös maankäytön toisessa reunassa.
 
Näkisin itse järkevimpänä sen, että päätepysäkki ei olisi metroasemalla vaan siitä itään, koska metroasema on aivan maankäytön länsilaidalla. Eli palveltaisiin metroasema ja sen jälkeen olisi vielä maankäytön kannalta keskeisemmällä paikalla pysäkki, mahdollisesti myös maankäytön toisessa reunassa.
Juu, kyllä tuota linjaa ihan hyvin voisi tuosta vähän vielä jatkaa, kun sillä saisi varmasti palvelua kehitettyä. Ainoa miinus toki, että matkustajat joutuisivat Itäkeskuksessa odottamaan pysäkillä lähtöä lämpimän ratikan sijaan.
 
Juu, kyllä tuota linjaa ihan hyvin voisi tuosta vähän vielä jatkaa, kun sillä saisi varmasti palvelua kehitettyä. Ainoa miinus toki, että matkustajat joutuisivat Itäkeskuksessa odottamaan pysäkillä lähtöä lämpimän ratikan sijaan.
Turunlinnantielle on kyllä jatkoa kaavailtu esimerkiksi Puotilaan tai jopa Östersundomiin. Se sitten milloin tuo tulisi vai tuleeko niin saa nähdä, mutta silti, toivossa on kiva elää 😀
 
2.5.2024

Vaunun 620 kuljettaja tuli kopistaan katsomaan Ilkantieltä vaunuun nousseen matkustajan lippua. Lippua ei löytynyt ja matkustaja passitettiin ulos juomatölkkeineen.
 
4.5.2024

Pirjontien / Pakilantien kiertoliittymän valot vilkulla nyt aamulla. (9:10)
Laitetaan nyt tiedoksi niin oli jo eilen. Syy toistaiseksi tuntematon.

Aiemmin huhtikuussa olivat kytkettynä vilkulle, koska raitiovaunulle tuli virheilmaisuja jostain, jolloin raitiovaunut saivat jatkuvasti vuoroja (ja autot punaista). Tuolloin valoja pidettiin yksi viikonloppu vilkulla ja homma toimi taas normaalisti. Tässä todennäköisesti sama syy ja valot kytketty vilkulle.
 
Raide-Jokeria rakennettaessa käsittääkseni Kivikossa oli tukikohta, siellä vielä paljon kiskoja, betonipölkkyjä ja muuta sälää, mikä tarkoitus sillä on vielä olla toiminnassa? Omistaja taitaa olla VR-track autoista päätelleen.....
 
Raide-Jokeria rakennettaessa käsittääkseni Kivikossa oli tukikohta, siellä vielä paljon kiskoja, betonipölkkyjä ja muuta sälää, mikä tarkoitus sillä on vielä olla toiminnassa? Omistaja taitaa olla VR-track autoista päätelleen.....
Varasto alue juu oli/on siellä. VR track on nykyisin NRC Group. Jos alue on heidän, niin eiköhän sitä tulevissakin ja nykyisissäkin ratikkahankkeissa hyödynnetä.

Alla olevan päätöksen mukaan tosin tuo alue ei kuuluisia enää NRC:lle:
 
Viimeksi muokattu:
6.5.2024 (maanantai)

Pirjontien / Pakilantien kiertoliittymän valot myös tänään (havainto vähän ennen kymmentä aamupäivällä) vilkulla.
 
Yllättäen taas taksikuski asialla. Vauhdilla on kyllä kolaroitu jos taksi on noin pitkälle lentänyt ajoradalta. Yle uutisoi että auto on lentänyt katon kautta ympäri, yksi henkilö on jouduttu leikkaamaan ulos autosta ja kaksi on viety sairaalaan.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös