Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Helsingin raitioteiden tärkeimmät reitit pitäisi muuttaa metromaisemmiksi, eli keskusta-alueella osittain maanalaisiksi ja karsimallaa pysäkkejä sekä rakentamalla radat mahdollisimman monessa kohtaan kulkemaan erillään autoliikenteestä.Resiina sanoi:Jos saisitte päättää niin minkälainen Helsingin raitiolinjaston pitäisi olla?
ps älkää ottako tätä turhan vakasti :lol:
Näin on, ja on häpeä ettei sitä ole jo tehty. Toivotaan, että selvitykset nyt osoittavat, että Tullinpuomin pohjoispuolelle voidaan toteuttaa nollaviive-etuudet eli 100% etuudet jo tänä vuonna. Se on hyvä alku.Rattivaunu sanoi:Jos ja kun linjastoa aiotaan ulottaa nykyiseltä toiminta-alueelta etäämmäksi (kauemmaksi keskustasta), raitiovaunujen etuisuuksia on parannettava radikaalisti. Jo nykyiset pitkät linjat ovat törkeän hitaita ääripäästä keskustaan.
Resiina sanoi:
- Linja 16 Rautatientori - Hämeentie - Mäkelänkatu - Tuusulanväylä (Kaistojen välissä oleva alue levennettynä) - Tammisto - Pakkala - Lentoasema. Pysäkit Tuusulanväylällä: Käpylä Maunula (Jokerin vaihtopysäkki), Kehä 1, Paloheinä ja Torpparinmäki (keskilaituripysäkit), puolenvaihtopaikat moottoritien alussa ja Helsingin rajalla
- Linja 17 Rautatientori - Hämeentie - Kustaa Vaasan tie - Lahdenväylä (Kaistojen välissä oleva alue levennettynä) - Jakomäki - Vaarala - Hakunila. Lahdenväylällä pysäkit Viikin ja Kehä 1:n kohdalla (keskilaituripysäkit), puolenvaihtopaikat Koskelan hallien kohdalla ja Kehä 1:n jälkeen.