Moi. Kirjauduin tänne kysyäkseni paria asiaa.
Raitiovaunuja paljon käyttävänä joutuu usein tekemisiin varsinkin näiden vanhempien mallien (korkealattiaisten, 70-80-lukujen) ovien kanssa. Ovissa olevat punavalosensorit ovat hiukan huonossa paikassa, sillä hitaasti ovista menevät ihmiset eivät välttämättä osu sensorien näköalueelle, jolloin ovet jatkuvasti "kolhivat" ihmisiä turhaan. Enemmän minua kuitenkin kiinnostaa se, milloin ovet sulkeutuvat väkisinkin kiinni vaikka valosensorin näköalueella olisikin este? Onko kuljettajilla jonkin sortin nappula ohjaamossa sitä varten?
Toiseksi, mitkä ovat nämä eräissä välipalalla varustetuissa malleissa ovikarmien väliin ledilamppujen viereen ylös sijoitetut lampun tai sensorin näköiset tummalla muovilasilevyllä varustetut apparaatit?
Raitiovaunuja paljon käyttävänä joutuu usein tekemisiin varsinkin näiden vanhempien mallien (korkealattiaisten, 70-80-lukujen) ovien kanssa. Ovissa olevat punavalosensorit ovat hiukan huonossa paikassa, sillä hitaasti ovista menevät ihmiset eivät välttämättä osu sensorien näköalueelle, jolloin ovet jatkuvasti "kolhivat" ihmisiä turhaan. Enemmän minua kuitenkin kiinnostaa se, milloin ovet sulkeutuvat väkisinkin kiinni vaikka valosensorin näköalueella olisikin este? Onko kuljettajilla jonkin sortin nappula ohjaamossa sitä varten?
Toiseksi, mitkä ovat nämä eräissä välipalalla varustetuissa malleissa ovikarmien väliin ledilamppujen viereen ylös sijoitetut lampun tai sensorin näköiset tummalla muovilasilevyllä varustetut apparaatit?