Runkolinja 600 nivelbussit

Helpostihan 570 ja 600 saa kiertämään keskenään kalustokierroissa/työvuoroissa haluttaessa.
Tuo järjestely merkitsee siis sitä, että Ojangon kalustoa alkaa kulkea tietyissä rajoissa myös linjalla 600, jollei nykyisellään kulje. Tuotahan tuossa edellä kysyin. Koska ylimääräisiä niveliä on melko rajallinen määrä, ei tuo kierto minä tahansa liikennöintiaikoina voi kovin laajaa olla olettaen että 570 säilyy kokonaan nivellinjana. Kierrätys tuolla tavoin on tietenkin kätevin tapa saada nivelkalustoa 600:llekin.

Se, että sähkökalustoa saadaan pidettyä mahdollisimman paljon liikenteessä ja toisaalta niveliä sellaisille linjoille, joilla niistä on mahdollisimman suuri hyöty, on ilman muuta tervetullut muutos.
 
Helsingin Bussiliikenteen nykyiset nivelbussit on sijoitettu Ojankoon. Onko osa linjan 600 liikenteestä tarkoitus siirtää Ojangon varikon hoidettavaksi, vai millä tavoin nivelet on ajatus sijoittaa tuolle linjalle? Vai ajetaanko jo nyt jotain 600:sen sarjoja Ojangosta?

Muutamat ruuhkavuorot tullaan ajamaan Ojangosta. Tyyliin 2 kierrosta aamulla ja sitten iltapäivällä myös se 2 kierrosta.

---------- Viestit yhdistetty klo 02:03 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 02:02 ----------

Runkolinjaa 600 tullaan ajamaan myös nivelbusseilla 14.08.2023 alkaen.

Miten nivelbussilla lähtö lentoasemalta onnistuu?

Lähtölaiturista pitää peruuttaa, mutta nivelbussilla ei voi peruuttaa? Menee linkkuun!

Kyllä sen saa nätisti peruutettua pois lähtölaiturista, kunhan ajaa purkulaiturilta suoraan sinne... Mutta joo, oikeassahan olet, niveleillähän ei saisi peruuttaa...
 
Kyllä linja-autonkuljettajan kuuluu osata peruuttaa, mutta toki bussiterminaalit pitää suunnitella niin, että nivelbussillakin on tarpeeksi tilaa peruuttaa. Ja kamerat sekä monitorit kunnossa.

Jostain syystä kuitenkin takavuosina kuulemma STA:n korjaamolla oli oltu sitä mieltä, että "olis parempi kun kaupunkibusseista poistettaisi peruutusvaihde kokonaan, säästyisi paljon rahaa" ;)

Sinänsä itse asiasta, mitä kirjoitit, olen ihan samaa mieltä. Se vaan ei likimainkaan aina käytännön nykymaailmassa toteudu - valitettavasti.
 
Takaisin
Ylös