Puhuttiin tuossa jutussa siitäkin, että raitiovaunujen roolia keskustassa tahdotaan vahvistaa ja että kaupungilla olisi jonkinlainen suunnitelma raitiotien rakentamisesta lentoasemalle ja sen jälkeen mahdollisesti satamaan. Johdinautot kai Tallinnassa ajelevat enimmäkseen neuvostoajan suurlähiöihin, joten niiden korvaamista raitioteillä ei taida olla mietitty.
Raitiolinjoilla 3 ja 4 alkaa remontti mahdollisesti jo maaliskuussa, sekin tuossa sanottiin.
Jatketaan sen verran, että laajennosten osalta nyt puuhataan vain muutamia satoja metrejä uutta rataa vaativaa lentokentän -linjaa, ja sekin on jossain kaukana tulevikkusessa. Muista artikkeleista luen, että ilmeiseti kaupungin pääarkkitehti Endrik Mänd haluaisi toteuttaa sen vasta Rail Baltican yhteydessä vuonna 2020-2022.
Lentokentän laajennoksen yhteydessä mainitaan jossain toteuttamisajankohdaksi myös "seuraava EU-rahoituskausi", mutta siitä ei ota selvää, tarkoitetaanko sillä nyt 2014 alkanutta, vai seuraavaa 2020 alkavaa.
http://tallinncity.postimees.ee/1181714/ulemiste-supervaksalist-tuleb-trammitee-lennujaama
Yllä olevassa väitetään, että Majakateen ja Peterburi teen risteyksestä erkanee tämän linjan ensimmäinen vaihe, joka vain kiertää Peterburi teen eteläpuolelle rakennettavan Pro Kapital -kauppakeskuksen ympäri ja tämä vaihe toteutettaisiin jo nyt alkavan 4-linjan parannuksen yhteydessä?
Kun ei osaa kieltä oikeasti, on vaikea päätellä, mikä on spekulaatiota ja mikä todella tapahtuvaa tulevaisuutta.
Viimeksi muokattu: