Tampereen joukkoliikenteen seuraava kilpailutus on alkanut.
Kilpailussa on kaksi kohdetta:
Kalustopisteytys on jälleen erilainen kuin ennen. Nyt kalustopisteitä voi saada maksimissaan 9, jotka tulevat autojen pistekeskiarvon mukaan seuraavista tekijöistä:
Kilpailussa on kaksi kohdetta:
- Kohde 44: linjat 9, 17 ja 20. Ensimmäisenä vuonna 15 teliä, sen jälkeen 26 teliä. Vähintään puolet autoista Euro6, loput vähintään Euro5. Keski-ikävaatimus 8 vuotta. Palvelua tuotetaan välillä elokuu 2018 - elokuu 2023 + 3 optiovuotta. Ensimmäisenä talvikautena linjojen 17 ja 20 suoritteesta ajetaan tällä sopimuksella vain osa, 3.6.2019 nekin linjat siirtyvät kokonaan tähän sopimukseen.
- Kohde 45: linja 25. 6 Euro5-matalaa. Ei keski-ikävaatimusta. Palvelua tuotetaan välillä elokuu 2018 - elokuu 2021 + 1 optiovuosi.
Kalustopisteytys on jälleen erilainen kuin ennen. Nyt kalustopisteitä voi saada maksimissaan 9, jotka tulevat autojen pistekeskiarvon mukaan seuraavista tekijöistä:
- istumapaikat yli vaatimuksen 0,5 p/lisäpaikka (max. 2,5 p)
- sähköovet 1,0 p
- esteettömät istumapaikat auton matalalattiaosassa (eivät saa olla podesterin päällä) 0,25 p/istumapaikka (max. 2,5 p)
- auton käyttöönottovuosi: 2018 3,0 p, 2017 2,75 p, 2016 2,50 p, 2015 2,25 p, 2014 2,00 p, 2013 1,50 p, 2012 1,00 p, 2011 0,50 p