• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Telian mobiilimaksun häiriö korjattu

Alkaa hienosti tämä liputon aika. Mitäs sitten kun ei Telian mobiilimaksu toimikaan? Odotanko asemalla viisi tuntia, että se toimii? Vai olettaako Höseli, että mulla on viiden eri operaattorin kännykät? Vai pitääkö varautua aina siihen, että taskun pohjalla on kolikoita ja että on aikaa käydä ärrällä, jos mobiilimaksu ei toimikaan, ja että matkustaa sitten vain sellaiseen aikaan kun kiska on auki ja kun sellainen ylipäätään löytyy?
 
Alkaa hienosti tämä liputon aika. Mitäs sitten kun ei Telian mobiilimaksu toimikaan? Odotanko asemalla viisi tuntia, että se toimii? Vai olettaako Höseli, että mulla on viiden eri operaattorin kännykät? Vai pitääkö varautua aina siihen, että taskun pohjalla on kolikoita ja että on aikaa käydä ärrällä, jos mobiilimaksu ei toimikaan, ja että matkustaa sitten vain sellaiseen aikaan kun kiska on auki ja kun sellainen ylipäätään löytyy?

Mobiililipun voi ostaa myös kortilla, ja kortin tiedot voi tallentaa sovellukseen eli sen ei tarvitse olla edes mukana. Vai eletäänkö tässä skenaariossa kokonaan ilman maksukorttia ja rahat käydään vaivaa nähden nostamassa jostain olemattomasta konttorista, jossa on vielä käteispalvelut, mutta matkalipun oston pitäisi poikkeustilanteissakin onnistua ilman minkäänlaista vaivaa? Lisäksi tarkastajat varmaan osaavat käyttää harkintaa poikkeustilanteissa. Tilanne rinnastuu mielestäni ainakin osittain matkakortinlukijan epäkunnossa olemiseen, kun tarkoitus on maksaa arvolla: ei silloinkaan matkalipun ostamista edellytetä vaihtoehtoisin menetelmin.
 
Takaisin
Ylös