HSL on aloittanut Tuusulanväylän linjastosuunnitelmatyön, Blogissa on jo julkaistu muutamia muutoksia: https://hsltuusulanvayla.blogspot.com/
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
HSL on aloittanut Tuusulanväylän linjastosuunnitelmatyön, Blogissa on jo julkaistu muutamia muutoksia: https://hsltuusulanvayla.blogspot.com/
Tuo suunniteltu 610 pysyttelee kyllä Käpylän ja Tikkurilan välillä niin kaukana radasta, ettei niiden välillä ole mitään negatiivista kilpailuvaikutusta. Noilta alueilta käytetään liityntää matkalla junalle joka tapauksessa. Minusta reittivalinta näyttää onnistuneelta. Korjaa senkin epäkohdan, että Tikkuritien pääväylällä ole nyt lainkaan bussiliikennettä.Jahas, taas uusi runkolinja ajamaan radan vartta.
Minusta taas tuntuu, että Ylästöön pientaloalueena 20 min vuoroväli riittää. 614:n matkustajista valtaosa tulee Kartanonkoskelta ja Tammiston kerrostaloalueelta, jotka molemmat jäävät sivuun 614:n uudelta reitiltä.Tuossa ehdotetussa 614:ssa huolestuttaa harva 20min vuoroväli. Linjalla on ollut kapasiteettiongelmia kymmenenkin minuutin vuorovälillä. Uudella reitillää ajetaan osittain Tammiston ohi, mutta tuskin yksi alue on ollut puolta linjan kuormituksesta, etenkin kun 615 on vienyt osan matkustajista tuolla alueella jo ennenkin.
Linjat 561 ja 616 yhdistetään yhdeksi linjaksi. Reitti olisi: Itäkeskus-Malmi-Tammisto-Jumbo-Aviapolis-Kivistö.
Minusta taas tuntuu, että Ylästöön pientaloalueena 20 min vuoroväli riittää. 614:n matkustajista valtaosa tulee Kartanonkoskelta ja Tammiston kerrostaloalueelta, jotka molemmat jäävät sivuun 614:n uudelta reitiltä.
Palvelutason puolesta 20min riittää ilman muuta, mutta huoli onkin nimenomaan kapasiteetin puolesta, kun huolimatta uudesta reitistä osa Kartanonkoskesta ja Tammistosta on kuitenkin lähempänä 614:n pysäkkejä kuin 600:n, riippuen lisäksi siitä, mitkä pysäkit runkolinja jättää välistä.
Runkolinjaa 600 koskevan blogipäivityksen kommenteissa on ehdotettu linjojen 561 ja 554 muutoksiin liittyen joukkoliikennekadun tekemistä Riimusauvantien päästä linjan 61 nykyiseltä päätepysäkiltä Ylästöntielle ja 554:n jatkamista sen kautta Lentoasemalle. Ehdotus on minusta ihan hyvä siinä mielessä, että poikittainen reitti puuttuu joukkoliikenteeltä 3km pituudelta Kehä III ja Tapaninkyläntien väliltä, joka on jopa isompi rako kuin mikään teiden väli Helsingin keskuspuistossa tai edes Kuusiniementien sekä Paloheinän tunnelin ja Ylästöntien välillä.