• Uutisviestien sisällöt mahdollisine virheineen ovat kyseisen sivuston käsialaa. Viestien linkit eivät välttämättä toimi, jos kyseisen sivuston ylläpitäjä on poistanut uutisen.

HSL: Uusi runkolinja 200 aloittaa Elielinaukion ja Espoon keskuksen välillä elokuussa

Huono juttu on että ei pysähdy Espoon suuntaan mentäessä mun työpaikan oven luona enää (Höyläämötie), toisaalta jos kuitenkin käy Lidlissä ostoksilla niin se on ys hailee koska sieltä on yhtä pitkä matka seuraavalle pysäkille.
Huonompi juttu on se että ei pysähdy Bembölessäkään joten vaihto 227:aan siellä ei onnistu. Mä olen sellainen matkustaja että optimoin vaihdot "bussit kartalla" avulla ja joskus tarjolla olevista vaihtopaikoista Bemböle on nopein.

Yksi kysymys vielä, tuleeko muutoksia yölinjaan 235N?

---------- Viestit yhdistetty klo 11:35 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:32 ----------



Kuusitien luona on ainakin Helsingin Steinerkoulut alakoulusta lukioon kaikilla kielillä jotka kerää oppilaitaan kauempaa kuin pelkästään ratikkakaupungin sisältä.

t. Rainer

Tuossa Pohjois-Espoon ja Leppävaaran liikennöintisuunnitelmassa https://www.hsl.fi/linjastosuunnitelmat/pohjois-espoon-ja-leppavaaran-linjastosuunnitelma todetaan, että yölinjat säilyvät muuttumattomina. Varmaakin jossakin vaiheessa tulee tehtäväksi erillinen koko HSL-alueen yölinjastosuunnitelma. Ehkä, kun Tuusulantein suunnitelma on tehty? Tai sitten ei
 
En ole tarkemmin seurannut tätä uutta linjaa koskevaa keskustelua mutta kuka tätä alkaa liikennöimään ?
 
Aiemman asuntoni vaiheilta kuljin usein bussilla Manskua, enkä koskaan havainnut palvelutason (=nopeuden) vaihtelevan muiden tekijöiden kuin ruuhkan vaikutuksesta. Joukkoliikenteen liikennevaloeduista on puhuttu niin kauan kuin muistan, joten niihin uskominen alkaisi jo vaatia muutakin kuin lapsenuskoa.
Manskun ruuhkassa seisottaessa tuskin kovinkaan moni tulevan runkolinjan asiakas kokee palvelua nyt vallitsevaa paremmaksi. Runkolinja tarvitsee kaupungissa joukkoliikennekadun, ei oikeastaan muuta. Sellaisen pystyy tekemään melko pienellä vaivalla hieman liikennemerkkejä ja katumerkintöjä muuttamalla, mutta taitaa olla Helsingille liian kova vaatimus.
 
Runkolinja tarvitsee kaupungissa joukkoliikennekadun, ei oikeastaan muuta. Sellaisen pystyy tekemään melko pienellä vaivalla hieman liikennemerkkejä ja katumerkintöjä muuttamalla, mutta taitaa olla Helsingille liian kova vaatimus.

Njaa... Onhan täällä jo hyvät linja-autokaistat, etenkin Manskulla, mutta kun valvonta on olematonta niin niistä ei hyötyä ole. Kaikkein paras esimerkki on Hämeentiellä silta Paavalin kirkon ja Arabian välillä. Oikea kaista pitäisi olla linja-autoilla jne., mutta on ihan yhtä tukossa henkilöautoista kuin vasenkin kaista, eikä minkäänlaista valvontaa ole ikinä näkynyt.
 
Valvontakamerat lienevät pieni investointi siihen verrattuna, että jokaiselta aiheettomasti bussikaistalla liikkuneelta voisi periä kunnon rapsut.
 
Takaisin
Ylös