Väinö Paunu Oy

Kylläpä ovat todellisen arkistokuvan löytäneet tuohon juttuun. Vanha scala vielä yhtiön omissa väreissä ja omalla linjalla. Muistan kyllä miten Masi minulle joskus paasasi siitä kuinka pilaan firman imagoa huonolla palvelullani. :lol: Ainakin ajan aina selvänä jos ei muuta.
 
Kylläpä ovat todellisen arkistokuvan löytäneet tuohon juttuun. Vanha scala vielä yhtiön omissa väreissä ja omalla linjalla. Muistan kyllä miten Masi minulle joskus paasasi siitä kuinka pilaan firman imagoa huonolla palvelullani. :lol: Ainakin ajan aina selvänä jos ei muuta.

Eiköhän herra toimitusjohtaja osaa pilata tuon firman imagon omalla törttöilyllään.. :lol: Kovasti kyllä uutisessa väittää olevansa eläkeläinen, mutta yritysrekisterin tiedot kertovat muuta.. :D
 
Tuskinpa herra Paunu itse kuljettajana toimii niin ei paljoa imago siitä kärsi. Firmassa kuin firmassa aina täysi nollatoleranssi kun ajoon lähdetään tai edes ollaan varikkoalueella
 
Kyllähän varsinkin tilausajopuolella tuollainen törttöily karsii isot yritysasiakkaat. Kilpailutetussa paikallis/linjaliikenteessä ei käytännössä vaikuta mihinkään
 
Hei.

Kävin just Turussa Väinö Paunu Oy:llä Tampereelta ja oli niin tyhjä auto, että mahtaako kannattaa. Takaisin illalla vain muutama matkustaja.

Paikallisliikenteessä menee huonosti heillä. Onko kohta koko Paunua?
 
Tuossa oli aiemmin maininta, että Paunun pikavuoro Jyväskylään olisi menettänyt entisen ajan palvelutasonsa.

Näin nähtävästi kävi myös Lahden pikavuorolle Tampereelta.

paunu.jpg

Ei paljoa tarvitse enää Lahteen kulkea ainakaan työasioissa...
 
Tuskin on. Alkoholisoitunut toimitusjohtaja ei ole vähääkään kiinnostunut kehittämään yhtiön toimintaa vaan haikailee menneiden aikojen ja yksinoikeuksien perään.

Eli Paunun tilanne lähestyy koko ajan loppua? koska Paunun viimeiset sopparit pitäisi päättyä mikäli ne ei enää osallistu mihinkään? noh, sit ainakin käytettyjä hyvänkuntoisia autoja piisaa. Ja kuljettajat löytää varmasti uusia työpaikkoja (paikallisliikenteessä) TKL:ltä, Länäriltä, PirTililtä sekä kesästä lähtien myös Pohjolan Liikenteeltä. Ja kaukoliikenteessä sitten Onnibussilta ja muilta vastaavilta...
 
Eli Paunun tilanne lähestyy koko ajan loppua? koska Paunun viimeiset sopparit pitäisi päättyä mikäli ne ei enää osallistu mihinkään? noh, sit ainakin käytettyjä hyvänkuntoisia autoja piisaa.
Linjan 8 ajot päättyvän ensi kesänä, linja 70 seuraavana. Jäljellä on sen jälkeen enää linjat 6 ja 27,jotka päättyvät viimeistään 2025.
Spekuloisin että ensi kesänä poistuu aika paljon kalustoa, ainakin #55,60,93,122,123,125-129,136-139,164-172. Myöskään autoille 116-118, 150,151,153,154 ja mahdollisesti uudemmillekaan 8700-teleille ei välttämättä riitä enää hommia tienaamassa. Lisäksi on nämä citeat 72-74, ne varmaan menisivät vielä kaupaksi kun ovat hieman uudempia.
Ja mikä lie sitten monien pikavuorovaunujen kohtalo? Eiköhän niistäkin kannattaisi pitkän päälle eroon päästä, kun entiseen liikennöintivolyymiin tuskin on paluuta...

Hämmentävän raju pudotus kieltämättä tällä perinteikkäällä pirkanmaalaisella firmalla... 🙁
 
Linjan 8 ajot päättyvän ensi kesänä, linja 70 seuraavana. Jäljellä on sen jälkeen enää linjat 6 ja 27,jotka päättyvät viimeistään 2025.

LIsäksi jää vielä Sahalahden ja Kuhmoisten suunnan liikenne 41/42/49
 
Eli Paunun tilanne lähestyy koko ajan loppua? koska Paunun viimeiset sopparit pitäisi päättyä mikäli ne ei enää osallistu mihinkään? noh, sit ainakin käytettyjä hyvänkuntoisia autoja piisaa. Ja kuljettajat löytää varmasti uusia työpaikkoja (paikallisliikenteessä) TKL:ltä, Länäriltä, PirTililtä sekä kesästä lähtien myös Pohjolan Liikenteeltä. Ja kaukoliikenteessä sitten Onnibussilta ja muilta vastaavilta...
Kyllä Väinö Paunu Oy kilpailuun osallistuu, se ei vain tule valituksi.

Myös Länsilinjat Liikenne Oy:n tilanne surullista katsottavaa, osallistuvat kilpailuun, mutta eivät voita niitä. Se, miksi se ei tule valituksi, tuskin johdu Martti Paunun känniajeluista.

Se suurin syy on varmaan firman taloustilanteessa, joka ei kovin nättiä katseltavaa ole, mutta siihen toki joku toinen toimitusjohtaja olisi reagoinut varmaan paremmin.

Busseja on Paunulta mennyt jo, mm. Pirkanmaan Tilausliikenne Oy:lle, joka aika paljon Paunun reittejä voittanutkin halpuudellaan. Palvelun kanssa sillä ei aina ole tekemistä.

Eniten harmittaa ne kuljettajat, jotka tekevät töitään esim. linjalla 8 tietäen että lomautus tulee tai monoa, kun kesäkuun jälkeen ei ole mitään työtä enää, jota tehdä. :icon_frown:

Pirkkalan varikko Paunulta vuokrataan tai myydään Pirtilille, jossa sen auto on tälläkin hetkellä vuokralla.

https://www.puheenaiheet.fi/uutiset...kenne-rakennuttaa-tilat-nokian-kolmenkulmaan/

Nokialla pirtil päätti rakennuttaa oman varikon, sekin on Paunun aluetta, jonka varikko vielä toimii vaikka liikennettä paljoa olekaan.
 
Eniten harmittaa ne kuljettajat, jotka tekevät töitään esim. linjalla 8 tietäen että lomautus tulee tai monoa, kun kesäkuun jälkeen ei ole mitään työtä enää, jota tehdä.

Ootko varma ettei kesäkuussa aloittavalla Pohjolan liikenteellä olisi tarjota töitä entisille Paunulaisille, kun ymmärtääkseni ne on just Paunun linjat jotka siirtyy Pohjolan haltuun? ite ainakin uskon että hyvin monet, ehkä jopa suurin osa Pohjolan liikenteen Tampereen kuljettajista ovat Paunulta tuttuja naamoja joilla pelkästään työasu on eri.
 
Pohjolan liikenne tulee kesäkuun alusta tarvitsemaan kaikki kuljettajat ketä se vaan saa palkattua, eikä varmaan riitäkään.
 
Takaisin
Ylös