- Liittynyt
- 2 Tammikuu 2007
- Viestit
- 629
Helsingin seudun raidejoukkoliikenteen integraatio nousee aina toisinaan esiin. Ja onhan se ollut esillä myös HKL:ssa ja esimerkiksi metrojuniin on mahdollista lisätä ylävirtasyöttö.
Raideliikenteen integraatio on kuitenkin perin ongelmallinen. Ratikoilla on eri raideleveys missä taasen metrolla ja junilla on sama raideleveys. Metro taasen on liian leveä junaradoille ja juna liian iso metrotunneleihin. Ongelmia on monia.
Raideliikenteen integraation visioijat voisivat kertoa ja selventää, miten integraation käytännössä olisi mahdollista ja mitkä olisi sen kustannukset?
Laitoin tämän keskustelun tänne foorumiin kehittämishankkeiden sijaan, sillä integraatio ei ole kehittämishanke minkään viraston osalta.
MODEDIT/kuukanko: ja siirsin keskustelun kehittämishankkeisiin, koska vastaavaa visiotasolla liikkuvaa keskustelua käydään muutenkin siellä
Raideliikenteen integraatio on kuitenkin perin ongelmallinen. Ratikoilla on eri raideleveys missä taasen metrolla ja junilla on sama raideleveys. Metro taasen on liian leveä junaradoille ja juna liian iso metrotunneleihin. Ongelmia on monia.
Raideliikenteen integraation visioijat voisivat kertoa ja selventää, miten integraation käytännössä olisi mahdollista ja mitkä olisi sen kustannukset?
Laitoin tämän keskustelun tänne foorumiin kehittämishankkeiden sijaan, sillä integraatio ei ole kehittämishanke minkään viraston osalta.
MODEDIT/kuukanko: ja siirsin keskustelun kehittämishankkeisiin, koska vastaavaa visiotasolla liikkuvaa keskustelua käydään muutenkin siellä
Viimeksi muokattu: