Mikko Laaksonen
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,789
Onhan Tampereen ja Turun seudullinen tarve ja yhteiskuntahyöty joukkoliikenneprojekteissa täysin eri luokkaa kuin Helsingissä ja sen esikaupungeissa, missä asuu 1/5 suomen väestöstä.
Yhteiskunnallinen hyöty joukkoliikennehankkeesta, joka esim. parantaa 25 000 asukkaan ja 15 000 työpaikan joukkoliikenteen palvelutasoa esimerkiksi nopeuttamalla matkoja 5 minuuttia, on joukkoliikenteen osalta täsmälleen sama Helsingissä, Turussa tai Tampereella.
Helsingissä voi siltä osin olla joitakin suurempia hyötyjä, että kaupungin henkilöautoliikenne on suuremman koon vuoksi pahemmin ruuhkautunut.
Mielestäni saman hyödyn tuottavat joukkoliikennehankkeet tulee toteuttaa samalla painoarvolla, ovat hankkeet Helsingissä, Turussa, Kuopiossa, Vaasassa tai missä hyvänsä.