- Liittynyt
- 13 Marraskuu 2010
- Viestit
- 215
Metrolinjalle voisi avata uusia asemia täydentämään linjan palvelukykyä.
Joillekin asemille voisi avata myös uusia sisäänkäyntejä, aihetta käyty tässä keskustelussa.
Uusi sisäänläynti voisi avata esim. Kaisaniemen asemalle, käynti sijoittuisi suomalais-ranskalaisen koulun viereen http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=...d=8l7uS9GyzY2i49ogL8GOZA&cbp=12,289.15,,1,4.3
Uusia asemia metrolinjalla on ollut suunnitelmissa ainakin Roihupelto Siilitien ja Itäkeskuksen väliin, jos uusi asuinalue rakennetaan ja nivotaan Roihuvuoreen.
Jos metrojunat lyhenevät Espoon asemien myötä 90 metrisiksi, olisivat uudet asemat varmaankin sen mukaisia. Uusilta asemilta voisi olla ylöskäynti ns. Kööpenhaminan ratkaisuna, jota on kai Espooseen tulossa.
Tiivistäminen metrolinjalla olisi aiheellista varsinkin jos standardiksi tulee 90
metriä, ja 2min (haaroilla 4min) vuorovälillä 90 metrin junat ovat omiaan.
Jos toinen metrolinja toteutetaan kevyempänä, voisi myös asemat olla "kevyempiä", ja siten lyhyempi asemaväli. Metroliikenteellä ei ole kuitenkaan tarkoitus korvata raitioteitä.
Uusia asemia oranssilla linjalla voisi olla esim. seuraavat:
Joillekin asemille voisi avata myös uusia sisäänkäyntejä, aihetta käyty tässä keskustelussa.
Uusi sisäänläynti voisi avata esim. Kaisaniemen asemalle, käynti sijoittuisi suomalais-ranskalaisen koulun viereen http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=...d=8l7uS9GyzY2i49ogL8GOZA&cbp=12,289.15,,1,4.3
Uusia asemia metrolinjalla on ollut suunnitelmissa ainakin Roihupelto Siilitien ja Itäkeskuksen väliin, jos uusi asuinalue rakennetaan ja nivotaan Roihuvuoreen.
Jos metrojunat lyhenevät Espoon asemien myötä 90 metrisiksi, olisivat uudet asemat varmaankin sen mukaisia. Uusilta asemilta voisi olla ylöskäynti ns. Kööpenhaminan ratkaisuna, jota on kai Espooseen tulossa.
Tiivistäminen metrolinjalla olisi aiheellista varsinkin jos standardiksi tulee 90
metriä, ja 2min (haaroilla 4min) vuorovälillä 90 metrin junat ovat omiaan.
Jos toinen metrolinja toteutetaan kevyempänä, voisi myös asemat olla "kevyempiä", ja siten lyhyempi asemaväli. Metroliikenteellä ei ole kuitenkaan tarkoitus korvata raitioteitä.
Uusia asemia oranssilla linjalla voisi olla esim. seuraavat: