RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,892
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
"Vihdoinkin" voisi joku sanoa, vaikkapa minä.
Todellakin! Liikennesuunnittelijat tuntuvat olevan "koodauksen" eksperttejä ja jokunen vuosi sitten Espoossa liikennöi bussilinja 21TT ja vieläkin ajetaan linjaa 110TA (vrt.121AT).Euroopan selkeintä joukkoliikennettä?
28:n ainutlaatuisuutta korostaa se, että T-vuoroissa päätepysäkki on Kirkkonummen puolella, ja siten 3-vyöhykkeellä kun muut versiot pysyvät Espoon puolella. Ainakin aiemmin noissa T-vuoroissa piti olla myös Kirkkonummelle asti lippu jos aikoi Siikarantaan asti matkustaa. Onko tilanne muuttunut, kun asiaa ei ainakaan enää erikseen aikataulussa mainita (aiemmin mielestäni mainittiin).Onko E28 kruunamaton kuningas kun vaihtoehtoina on 28, 28B, 28K, 28KB, 28KT ja 28T?
U-linja 177: 177L, 177LT, 177M, 177MB, 177MK, 177MT, 177X, 177XE, 177XT, 177XV
U-linja 180: 180BM, 180L, 180LE, 180M, 180MB, 180MK, 180S, 180SK, 180X, 180XK
Kyseisillä linjoilla ei ole perusreittiä ollenkaan.![]()
Ainakin Helsingin puolella on jo nyt paljon pysäkkejä joilta lähekkäin olevat linjanumerot vievät aivan eri suuntiin. Sitä on jokseenkin mahdotonta välttää missään numerointijärjestelmässä; on aika lailla sama, onko valittavana kaksi- vai kolmenumeroisia linjoja vai sekä että. Reittioppaalla ja hyvillä kartoilla siitä selvitään. Ja toisaalta, varmasti nykyäänkin monet käyttävät seutulinjoja kunnan sisällä, jolloin ero on vielä merkityksettömämpi.näistä voi olla matkustajan hankala hahmottaa millä pääsee minnekin
Sehän tässä on tavoitteena. Kuntarajoista ei pitäisi joutua välittämään:nyt tämä raja hämärtyy
HSL:n uutinen sanoi:Kuva yhtenäisestä HSL:stä ja joukkoliikenteestä selkeytyy, kun linjanumerointia ei ole eroteltu kunnittain. HSL:n taksa- ja lippujärjestelmän uudistuessa matkustajien ei ole enää oleellista tietää, pysyykö jokin linja yksittäisen kunnan alueella.
Sitä en ymmärrä, miksei selkeyden vuoksi voida ajaa vaikka vain kahta variaatiota, yksi suora ja yksi K-tunnuksinen kaikkien pisteiden kautta kulkeva? Yritäpä nyt selittää ulkopaikkakuntalaiselle, mitä kautta se 177 oikein ajaa. Ei ole järkevää perustaa uutta kaksikirjaimista tunnusta yhden vuoron päivässä vuoksi. Tätä Kirkkonummen logiikkaa käytetään myös linjassa h90B/BK/K: eikö helpointa tässäkin tapauksessa olisi poistaa 90BK ja ajaa tarvittava määrä K- ja B-vuoroja? Vai paljonko on matkustajia Etelä-Aurinkolahdesta Vuosaaren Satamaan, joiden matkaa tämä BK vauhdittaa useita minuutteja? Linjat voivat olla ihan erillään, kun niillä on yhteistä osuutta kuitenkin vain 2 min/linjakierros.Näiden tapauksessa kuitenkin on tuo kirjainvariaatio systeemi järkevä, tulisi todella monta linjanumeroa jos jokaiselle pistäisi oman. Tuolla tavalla on matkustajien helpompi muistaa Kirkkonummen linjansa. Esim M-vuorot Masalan kautta. E-vuorot taisivat olla Ericssonin kautta jne. Numero -kohta kertoo sitten vain päätepysäkin. Jaappa nuo sillein, että jokaikiselle oma numeroYhtä numero helvettiä. Sitten kun reittejä yhdistetään, muokataan jne. Kirkkonummen linjastouudistuksessa, niin voidaan yrittää poistaa nuo kirjainvariaatiot. Tällä hetkellä ovat omasta mielestäni ihan perusteltuja.
Sitä en ymmärrä, miksei selkeyden vuoksi voida ajaa vaikka vain kahta variaatiota, yksi suora ja yksi K-tunnuksinen kaikkien pisteiden kautta kulkeva? Yritäpä nyt selittää ulkopaikkakuntalaiselle, mitä kautta se 177 oikein ajaa.