Siten jokeri I:n oranssiksibrändäyksen yhteydessä numero olisi syytä pudottaa pienemmäksi, kuten vaikka 525:ksi.
Tämä taas sotii sitä omasta mielestänikin hyvää ideaa, että (puoli)runkolinjat olisivat muotoa xx0.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Siten jokeri I:n oranssiksibrändäyksen yhteydessä numero olisi syytä pudottaa pienemmäksi, kuten vaikka 525:ksi.
Miksi nyt _pitää_ muuttaa täysin toimivaa linjanumero järjestelmää? Tietyistä osista tätä hanketta tulee mieleen helposti, että HSL:n jäsenet kannattavat pk seudun kuntien (pakko)liitoksia, kun puhutaan että tulevaisuudessa ei ole merkitystä millään. Tällainen osoittaa myös sen kuinka HSL:ssä keskitytään jonninjoutavaan asiaan.. Olen Akin kanssa samaa mieltä siitä että jos pysäkiltä menee esim. linjat 555, 451: ja 699 entisten 55:n 69:n ja 451:n sijaan. Määränpääkylttien arvo nousee heti 300%
Totta...tulee mieleen Vantaan sisäisen liikenteen linjauudistus vuodelta 1992. Kuka muistaa, minne kulkivat esimerkiksi linja 32 - tai "seutulinjoiksi" numeroidut 543-546?Vanhat tottumukset eivät saa estää parannuksia.
Tarjouskilpailun linjoihin e35 ja e43 tulossa muutos:
ESPOON SISÄISTEN LINJOJEN 35 JA 43 KORVAAMINEN LINJOILLA 533 JA 553
Linja 533
Linja 553
Linjojen numeroinnista:
Johan pomppas numerot, aluksihan ne piti olla 53 ja 55 mutta keksivät runkolinjastoon 500-seutusarjaan nuo, miksiköhän? :lol:
HSL:n hallituksen kokouksen 12.6.2012 esityslista sanoi:HSL:n hallitus on päättänyt linjanumeroinnin yhtenäistämisestä 27.3.2012 (§ 56). Vaikka Espoossa linjanumeroinnin yhtenäistäminen on tarkoitus tehdä Länsimetron liikenteen alkaessa, on nyt muuttuvat linjat tarkoituksenmukaista numeroida jo uuden järjestelmän mukaan, jottei niiden numeroita jouduta vaihtamaan Länsimetron liikenteen alkaessa. Linjanumeron 53 sijasta linja Leppävaara - Olari - Puolarmetsä - Soukka - Kivenlahti voidaan numeroida linjaksi 553 ja linjanumeron 55 sijasta linja Järvenperä–Kauniainen - Mankkaa - Olari - Matinkylä voidaan numeroida linjaksi 533.
Ai, pahoittelen. Ihmeellisen ylös hyppäsivät nuo numerot.. Tsehhe siin on ihmisille jotka ei tiedä mistään mitään HSL:stä niin ihmettelemistä.Vastasin jo tähän kysymykseen, mutta vastataanpa uudelleen:
Johan pomppas numerot, aluksihan ne piti olla 53 ja 55 mutta keksivät runkolinjastoon 500-seutusarjaan nuo, miksiköhän? :lol:
Tuon kyllä tiesin mutta en sitä että numerot noin ylös hyppäis, arviossahan oli vain 100-200 sarjaan.Tulevaisuudessa HSL-alueen linjanumerointi muuttuu siten ettei samaa numeroa esiinny toisessa HSL-kunnassa, suurimmat linjanumeromuutokset kohdistuvat Espooseen ja Vantaalle joissa linjastoa muutenkin uudistetaan Kehäradan ja Länsimetron myötä. Helsingissä linjanumerointi säilyy pääpiirteittän nykyisellään.
Johan pomppas numerot, aluksihan ne piti olla 53 ja 55 mutta keksivät runkolinjastoon 500-seutusarjaan nuo, miksiköhän? :lol:
Tämä sama systeemi on käytössä myös Helsingin sisäisillä linjoilla, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta(esim. H20)...Selvyyden vuoksi vielä, jos joku ei ole tietoinen tai huomannut:
1xx Länsiväylän suunta
2xx Turuntien suunta
3xx Vihdintien suunta
4xx Hämeenlinnanväylän suunta
5xx Poikittaislinjat
6xx Tuusulanväylän suunta
7xx Lahdenväylän suunta
8xx Itäväylän suunta
9xx "Periferia"
Tämä sama systeemi on käytössä myös Helsingin sisäisillä linjoilla, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta(esim. H20)...