339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,590
HS kertoo netissä, että Juhani Kostet on valittu Museoviraston pääjohtajaksi. Arvatenkin Turun museokeskus saa siis uuden museojohtajan.
Kuinka suuri on museojohtajan mahdollisuus vaikuttaa museoraitiotien perustamiseen, eli jos uusi museojohtaja pitäisi hanketta kiinnistavana, olisiko hänellä hyvät mahdollisuudet viedä sitä eteenpäin? Ja mistäpä löytyisi sellainen museojohtaja... Parasta olisi tietysti, jos johtajan valitsijat (keitä he muuten ovat?) kiinnittäisivät museoraitiotieasiaan huomiota jo hakuprosessissa. Vaan lieneekö toiveajattelua?
Museoraitiotie liittyy myös pikaraitiotiehen sikäli, että useissa kaupungeissa (mm. Tukholmassa) museoraitiotien perustaminen on johtanut pikku hiljaa myös "oikean" raitiotien perustamiseen. Turussakin näin voisi käydä, kun raitiovaunut palaisivat kaupunkikuvalliseksi elementiksi ja kaupunkilaiset alkaisivat uutuuksiin totuttuaan vaatia niiden todellista palauttamista.
Kuinka suuri on museojohtajan mahdollisuus vaikuttaa museoraitiotien perustamiseen, eli jos uusi museojohtaja pitäisi hanketta kiinnistavana, olisiko hänellä hyvät mahdollisuudet viedä sitä eteenpäin? Ja mistäpä löytyisi sellainen museojohtaja... Parasta olisi tietysti, jos johtajan valitsijat (keitä he muuten ovat?) kiinnittäisivät museoraitiotieasiaan huomiota jo hakuprosessissa. Vaan lieneekö toiveajattelua?
Museoraitiotie liittyy myös pikaraitiotiehen sikäli, että useissa kaupungeissa (mm. Tukholmassa) museoraitiotien perustaminen on johtanut pikku hiljaa myös "oikean" raitiotien perustamiseen. Turussakin näin voisi käydä, kun raitiovaunut palaisivat kaupunkikuvalliseksi elementiksi ja kaupunkilaiset alkaisivat uutuuksiin totuttuaan vaatia niiden todellista palauttamista.
Viimeksi muokannut moderaattori: