vristo
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 4,198
Kysymys foorumimme kuljettajajäsenille:
Mikä on erikoisin ajamasi bussi/bussityyppi?
Itselläni oli kunnia työskennellä muutaman kuukauden ajan ex-HKL 8500:llä, joka oli tietysti yksi HKL:n aikanaan testaamista proto-nivelbusseista (Volvo B10MA-55/Wiima N201). Tämä auto oli varustettu ns. "musiikki-zf-vaihteistolla" (harrastajat tuntenevat ko. termin), mutta siitä puuttui lukkiutumattomat abs-jarrut (tämän sain tuta syksyn 1993 ensiliukkailla Junatien jäisellä sillalla). Ajoin sillä linjaa h59 (Ilmala-Herttoniemi) kolmen kuukauden ajan, jonka jälkeen minun ajosarjaani lomallani tuuraamaan tullut kuljettajakollega vaihtoi sen pois ensityökseen, koska ei suostunut ajamaan "niin vanhalla romulla".
Lukuunottamatta tuota kolmen kuukauden aikaa, jolloin ex-HKL 8500 oli työkalunani, se oli pääasiassa erään toisen, vanhemman kollegani ruuhka-ajosarjassa linjalla h21v, oikein nimikkona siis.
Tässä kuvassa ex-HKL 8500 Tallinnan liikenteessä, jossa se oli TAK:n palveluksessa Helsingistä poistonsa jälkeen:
www.mystinenportaali.com/bussi/kuvat/isot/muut/tallinna_0403/ex8500.jpg
Toinen erikoinen auto, jolla olen ajanut oli ex-HKL 9401 eli rekisteritunnuksen GAS-1 omannut nestekaasu-MAN/Wiima K202 , jolla työskentelin linjalla h24, jossa se oli pitkään nimikkona. Sillä työskenteleminen ei ollut mitenkään juhlaa, sillä sen ohjaus oli todella outo; suurta, lähes pystyasennossa ollutta rattia sai veivata monta kierrosta, ennenkuin jotain kääntymiseen viittaavaa alkoi tapahtua.
Kuvassa ex-HKL 9401:
www.mystinenportaali.com/bussi/kuvat/isot/carrus/k202_lpg_hkl01.jpg
Mikä on erikoisin ajamasi bussi/bussityyppi?
Itselläni oli kunnia työskennellä muutaman kuukauden ajan ex-HKL 8500:llä, joka oli tietysti yksi HKL:n aikanaan testaamista proto-nivelbusseista (Volvo B10MA-55/Wiima N201). Tämä auto oli varustettu ns. "musiikki-zf-vaihteistolla" (harrastajat tuntenevat ko. termin), mutta siitä puuttui lukkiutumattomat abs-jarrut (tämän sain tuta syksyn 1993 ensiliukkailla Junatien jäisellä sillalla). Ajoin sillä linjaa h59 (Ilmala-Herttoniemi) kolmen kuukauden ajan, jonka jälkeen minun ajosarjaani lomallani tuuraamaan tullut kuljettajakollega vaihtoi sen pois ensityökseen, koska ei suostunut ajamaan "niin vanhalla romulla".
Lukuunottamatta tuota kolmen kuukauden aikaa, jolloin ex-HKL 8500 oli työkalunani, se oli pääasiassa erään toisen, vanhemman kollegani ruuhka-ajosarjassa linjalla h21v, oikein nimikkona siis.
Tässä kuvassa ex-HKL 8500 Tallinnan liikenteessä, jossa se oli TAK:n palveluksessa Helsingistä poistonsa jälkeen:
www.mystinenportaali.com/bussi/kuvat/isot/muut/tallinna_0403/ex8500.jpg
Toinen erikoinen auto, jolla olen ajanut oli ex-HKL 9401 eli rekisteritunnuksen GAS-1 omannut nestekaasu-MAN/Wiima K202 , jolla työskentelin linjalla h24, jossa se oli pitkään nimikkona. Sillä työskenteleminen ei ollut mitenkään juhlaa, sillä sen ohjaus oli todella outo; suurta, lähes pystyasennossa ollutta rattia sai veivata monta kierrosta, ennenkuin jotain kääntymiseen viittaavaa alkoi tapahtua.
Kuvassa ex-HKL 9401:
www.mystinenportaali.com/bussi/kuvat/isot/carrus/k202_lpg_hkl01.jpg
Viimeksi muokattu: