Kaikilla asemilla voisi olla yksi yleismies, miksei -nainenkin, joka neuvoisi, myisi lippuja (jos myynti kerran on vähäistä, hänellä on aikaa muuhunkin), vaihtaisi lamput ja, jos silti aikaa jää, hoitaisi muita talonmiehen yleistehtäviä, vaikka kolaisi lumet laitureiden keskeltä (välillä keskelle jää jättimäisiä kasoja, kun keskellä on kaikenlaisia pylväitä, joiden vuoksi lumenluontia ei voi hoitaa koneellisesti. Heppu keittäisi ja myisi myös kahvia ja jos vieläkään työntekijä ei olisi tarpeeksi tuottava, leipoisi pullatkin

Lehdetkin voi haravoida ja vanhat sanomalehdet kerätä pois, jos ei keksi tekemistä.
Eikö yhden henkilön miehitys nyt saada kannattavaksi ja työntäyteiseksi näillä konsteilla? Virossa törmäsin 435 asukkaan kylän rautatieasemaan, jolla oli 6 kpl henkilökuntaa paikalla, kun saavuin. Henkilökohtaista palvelua oli jokaiselle, sillä ruuhka-aikaa lukuunottamatta asiakkaita ei koskaan näkynyt paikalla yhtä aikaa yli kuutta. Odotustilat olivat laadukkaat ja asema sekä sen ympäristö hyvin siistinä pidetty. Uniformut olivat myös hienoja

Joka tapauksessa, palveluhenkilökunnan täyttä puutosta ei voi korvata nettipalveluin (ja olettaa, että mobiililaitteilla on aina verkkoa), eikä vartijan tai poliisin tilaaminen vaikkapa graffitiartisteja hätyyttämään yleensä ehdi ajoissa. Esim. Martinlaakson radan varren asemat ovat mielestäni huonosti ylläpidettyjä, valvottuja eikä minkäänlaista henkilöpalvelua ei ole.