Voi sentäs. Nyt oli kuitenkin takaovi, mutta liian äänekäs sellainen.

Taidat olla varsin kriittinen bussimatkustaja. Se on ihan tyypillistä tilaaja/tuottaja liikenteessä. Matkustaja tuntee omistavansa kuskin, auton ja koko autoa liikuttavan yrityksen. Mukavinta kyytiä tarjoaa Paunun lahti 402 volvot, mutta arvollesi sellainen tuskin sopii vaikka auto täyttää tehtävänsä mallikkaasti. Vie pisteestä a, pisteeseen b liikoja rämisemättä, lämpimänä ja mukavalla penkillä.
Täytyy sanoa, että jään kaipaamaan noita l94 ub alustaisia scaloja, jotka oletettavasti pian poistuvat. Niin paljon kuin ne rämisevätkin, niin kaikki toimii nappia painamalla, ilman, että tietokone huutaa turhasta. Ohjaustuntuma on hyvä, ratista saa hyvän otteen, jarrut ja hidastin toimii pehmeästi ja kiihtyvyyskin on kunnossa. Ainakin vähän vähemmän ajetuissa yksilöissä. k230/k280 alustaiset scalat ovat paljon huonompia ajaa. Riippupolkimilla ei saa niin tasaisen nättiä jarrutusta ja kaasun voi ihan huoletta iskeä pohjaan ja auto ei silti kiihdy. Tietysti voidaan ajatella, että eihän bussin tarvitse olla mikään formula, mutta työnteko on mielekkäämpää kun pysyy muun liikenteen mukana ja tarvittaessa reserviä löytyy. Voidaan myös ajatella, että miksi kyydin pitäisi olla tasaista kun matkustaja ei ole yritykseni asiakas vaan kaupungin asiakas. Joskus siviilinä olen saanut melkoista kyytiä tkl:n rattailla, mutta mukaan on mahtunu myös positiivisia kokemuksia
Ettei menisi kokonaan aiheen ulkopuolelle, niin täytyy sanoa ettei Tampereella ole minkään operaattorin (sopimusliikenne)kalustossa mitään valittamista jos verrataan pääkaupunkiseudun tilanteeseen.