RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,800
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
No mitä te veikkaatte syyksi?
Minä arvaan sähkökatkos, tuli totaalinen black-out ja jarrut lakkasivat toimimasta.
Siitähän ei ole montaa vuotta, kun NrI- tai NrII-sarjan vaunu lähti itsekseen liikkeelle Salmisaaren päätepysäkiltä. Muistaako kukaan, mikä oli syynä silloin?
Siitähän ei ole montaa vuotta, kun NrI- tai NrII-sarjan vaunu lähti itsekseen liikkeelle Salmisaaren päätepysäkiltä. Muistaako kukaan, mikä oli syynä silloin?
Siinähän oli syynä se, että joku päihtynyt kiipesi ohjaamoon ajamaan.
Vaunu saatiin pysäytettyä kun virta katkaistiin ajojohdoista.
Osaako toimintakunnossa oleva turvajärjestelmä jarruttaa, vai pelkästään estää kiihdyttämisen?
Millaisia keinoja on muuten pysäyttää tällainen, siis jos on matkustaja ja vaunu karka ilman kuskia tai kuski saanut sairaskohtauksen?
t. Rainer
Kun kerran raitiovaunuissa kuolleen miehen kytkintä on helppo huijata, herää väistämättä epäilys siitä että niin tehdään muussakin raideliikenteessä.
Silloin, kun junanvaunut ajoivat hotelliin vuonna 2010, ei kumpikaan tavoista ollut mahdollinen, koska hätäjarrut eivät toimineet ja vaunut liukuivat omalla painollaan.
Ymmärtääkseni muita tapoja ei ole kuin:
1) hätäjarru
2) virran katkaiseminen ajolangasta.
Virran katkaiseminen ajolangasta on ilmeisesti mahdollista kauko-ohjatusti liikenteenohjauksesta, kun sitä kerran käytettiin päihtyneen henkilön lähdettyä ajamaan raitiovaunua. Siihenhän menee jonkin verran aikaa, että kuljettaja soittaa liikenteenohjaukseen, joten karannut vaunu voi ehtiä aiheuttaa tuhoa jo ennen virtojen katkaisemista, kuten tässä tapuksessa.
Löytääkö hätäjarrun helposti ja toisalta vaikuttaako virran katkaisu jarruihin niin etteivät ne menekään päälle?
t. Rainer