Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
8.4.
Linjalla 2/3 Artic 406 vuorossa 134, 418 vuorossa 123, 407 vuorossa 121, 415 vuorossa 132, 416 vuorossa 122 ja 411 vuorossa 133. Neljä ensimmäistä olivat samaan aikaan Kaivokadulla kello 8:29. Artic 419 linjalla 6/T/8. Ysillä MLNRV2 #76 vuorossa 184, Vario 231 vuorossa 187 (Varioita en ole nähnyt ysillä pitkään aikaan) ja Articit 404 vuorossa 182, 417 vuorossa 183, 413 vuorossa 185, 421 vuorossa 186, 423 vuorossa 180 ja 402 vuorossa 181. Vuoron 184 lähtö Länsiterminaali 2:sta myöhästyi 8 minuuttia kertalippujen myynnin vuoksi, sillä siellä ei ole edes lippuautomaattia. Bunkkerilta lähdettiin jo 14 min myöhässä samasta syystä ja matkalla myöhästyttiin lisää niin, että Rautatieasemalla oltiin jo 19 min myöhässä. Koska perässä oli jo kaksi seuraavaa vuoroa, vaunu päätettiin kääntää ympäri reittiä Helsinginkatu-Hämeentie ja Hakaniemestä lähdettiin takaisin kohti Länsiterminaalia kaksi minuuttia etuajassa. Muutama pasilaan matkalla ollut venäläinen turisti ei ymmärtänyt englanninkielistäkään kuulutusta, joten he päätyivät takaisin keskustaan. LIJ meni vähän sekaisin poikkeusreitistä, joten sen mukaan Rautatieasema oli hetken ruotsiksi KSÄO:. Samanlaista kolmen vaunun peräkkäinajoa havaitsin myös kaksi viikkoa sitten, mutta syytä en silloin tiennyt.
Koska perässä oli jo kaksi seuraavaa vuoroa, vaunu päätettiin kääntää ympäri reittiä Helsinginkatu-Hämeentie ja Hakaniemestä lähdettiin takaisin kohti Länsiterminaalia kaksi minuuttia etuajassa. Muutama pasilaan matkalla ollut venäläinen turisti ei ymmärtänyt englanninkielistäkään kuulutusta, joten he päätyivät takaisin keskustaan.
Hieno taktiikka. Asiakkaat, joita on jo valmiiksi palveltu huonosti, potkaistaan palkinnoksi pihalle kesken linjan.
Hieno taktiikka. Asiakkaat, joita on jo valmiiksi palveltu huonosti, potkaistaan palkinnoksi pihalle kesken linjan.
Eiköhän ne Länsiterminaalista tulleet laivamatkustajat jää suurimmaksi osaksi pois Kampissa ja Rautatieasemalla. Heitä ei varmaan hirveästi haittaa jos vaunu lähtee poikkeusreitille Helsinginkadulta. Lisäksi takana tuli kaksi ysin vaunua jotka jatkoivat normaalireittiä Pasilaan. On kyllä kestämätön tilanne jos terminaalilla lipunmyyntiin kuluu noin älyttömästi aikaa. Kevättä ja kesää kohti risteilymatkustajien määrä vain kasvaa, joten nyt niitä lipunmyyntilaitteita olisi kyllä pikaisesti saatava sekä pysäkille että terminaaliin. Tai sitten erillisiä lipunmyyjiä pysäkki/terminaalialueelle laivojen saapumisaikoihin.
Mistä se automaattien puuttuminen johtuu? Itsestäänselvyys olisi ollut, että ne olisivat olleet paikallaan terminaalin avautuessa.