- Liittynyt
- 23 Marraskuu 2015
- Viestit
- 2,323
HSL:n sivuille on tullut ensi talven liikennöintisuunnitelma kommentoitavaksi: https://www.hsl.fi/liikennointisuunnitelmat/liikennointisuunnitelma-2019-2020
Suunnitelmassa kerrotaan että K ja N junat yhdistetään joka väliasemalla pysähtyväksi K-junaksi. Nykyisen harvempaan pysähtyvän K-junan tarpeellisuudesta puhuttiin foorumilla kesällä ja nyt on HSL:kin sitten herännyt asiaan. Itselle tuli mieleen että jos muutos liittyy jotenkin HSL:n elokuussa tilaamaan selvitykseen Nikkilän radan käytöstä, eli tällai N kirjain saadaan vapaaksi Nikkilään asti jatkavia junavuoroja varten
Muuta uutta on Pasilan tason runkolinjojen kulku Aleksis Kiven tietä ja pieni reittimuutos linjalle 61 ja sen kirjainvariaatioille. Loput on Pohjois-Espoon ja Kerava-Tuusulan linjastosuunnitelmien täytäntöönpanon lisäksi jokunen vuorovälin tihennys.
Suunnitelmassa kerrotaan että K ja N junat yhdistetään joka väliasemalla pysähtyväksi K-junaksi. Nykyisen harvempaan pysähtyvän K-junan tarpeellisuudesta puhuttiin foorumilla kesällä ja nyt on HSL:kin sitten herännyt asiaan. Itselle tuli mieleen että jos muutos liittyy jotenkin HSL:n elokuussa tilaamaan selvitykseen Nikkilän radan käytöstä, eli tällai N kirjain saadaan vapaaksi Nikkilään asti jatkavia junavuoroja varten
Muuta uutta on Pasilan tason runkolinjojen kulku Aleksis Kiven tietä ja pieni reittimuutos linjalle 61 ja sen kirjainvariaatioille. Loput on Pohjois-Espoon ja Kerava-Tuusulan linjastosuunnitelmien täytäntöönpanon lisäksi jokunen vuorovälin tihennys.
Viimeksi muokannut moderaattori: