- Liittynyt
- 6 Maaliskuu 2017
- Viestit
- 1,516
Sunnuntai 1.5.
HelB 740 / 735 (Scania Scala 4x2)
HelB 740 / 735 (Scania Scala 4x2)
Viimeksi muokattu:
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
1.5. HKL 84 / 2
Kilvissä luki "2 Ble st.", onko tuo jokin uusi juttu lyhentää Pasila ruotsiksi noin?
2.5 yö
NOF 1125 / 78N
Sikäli ei ihmeellinen sijoitus, mutta erikoisuus tässä autossa oli että matkustamon jokaisessa penkissä on nykyään turvavyö, ehkä vähän tarpeetonta kaupunkibussille.
Olisko Ruotsiin matkalla?
Tuskin, eihän autolla ole ikää kuin vasta 3 vuotta ja eikö toi ole niitä runkolinjasubeja mitä tarvitaan 200:sella ja 510:llä? ei niitä voi minnekkään Ruotsiin siirtää, kun niitä tarvitaan täällä. Ja muutenkin kuulostais todella omituiselta jos joku liikennöitsijä meinais poistaa noin nuoria autoja. Nobinalta poistuu muutenkin sen verran vanhempia telejä (ehkä jopa kaikki 2017 vanhemmat telit), joten eiköhän Suburbaneja tarvita vielä pitkään. Millä 200:n ja 510:n liikenne hoidettaisiin ilman Suburbaneja?? :lol:
#1125 kuten myös #1126 on entisiä Hakunilan varikon Subeja ja on ihan normi sinisessä asussa. En oikein muuta syytä keksi miksi laitettaisiin turvavyöt kuin että auto siirtyisi konsernin sisällä.
Olin 84:n kyydissä viime viikolla kun se oli ykkösellä, ja silloin ruotsi oli oikein, mutta suomeksi luki "Kpyl", eli jotain ongelmaa ääkkösten kanssa.
Sikäli ei ihmeellinen sijoitus, mutta erikoisuus tässä autossa oli että matkustamon jokaisessa penkissä on nykyään turvavyö, ehkä vähän tarpeetonta kaupunkibussille.
Ei kai turvavyöt kaupunkibusseissa missään määrin tarpeettomia ole, niitä vain ei täällä yleensä ole. Ihan hyvähän se olisi, jos turvavyöt olisi. Ei ne bussionnettomuudet nyt kaiketi niin paljon turvallisempia ole kuin henkilöauto-onnettomuudet, että turvavyöstä ei iloa voisi olla.
Kävin ite pääsiäisenä Tukholmassa risteilyllä ja siellä tuli kiinnitettyä huomiota siihen että Tukholman ydinkeskustassa pyörivissä MANeissa ei ole turvavöitä, mutta sen sijaan kaikissa Slussenin terminaalista Nackan, Värmdön ja Lidingön suuntaan lähtevissä busseissa on turvavyöt (ja useassa myös verhot), eli ne ovat siis lähiliikennebusseja eivätkä ns. kaupunkibusseja, vaikka ne kieltämättä suomalaiseen silmään näyttävät ulkoapäin ihan kaupunkibusseilta.
Niin olisi, mutta HSL otti tilalle vaatimuksen valkoisista linjakilvistä perustellen asiaa sillä, että Pohjoismaiden pääkaupungeissa olisi yhtenäiset kalustovaatimukset. Ei esim. Tukholmassa niitä vaadita, vaan noita korkeaselkänojaisia istuimia. Kaiken huippu oli se, kun HSL kielsi hankkimasta korkeaselkänojaisia istuimia viime vuodesta lähtien (Sipoota lukuun ottamatta).Tukholmassa edellytetään turvavyöt ja korkeaselkänojaiset penkit jos linjalla on osuus 80 km/h tiellä. Minusta tämä olisi täälläkin hyvä vaatimus.
Kaiken huippu oli se, kun HSL kielsi hankkimasta korkeaselkänojaisia istuimia viime vuodesta lähtien (Sipoota lukuun ottamatta).