Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Täällä saa kirjoitella ihan vapaasti, kukaan ei saa pahastua.
Itse asiassa ei saa kirjoitella ihan vapaasti. Lisäksi sinulla ei ole valtaa kieltää pahastumasta. Keskusteluketjun aloittajat eivät sanele ketjun sääntöjä, vaan säännöt määrittelee ylläpito.
Oliko muuten tänään ketään menossa paunuilemaan? Minäkö ainoa?
Eilenkin meni ainakin 3 tuntia ajeluita Paunun autoissa Rallikuskin kanssa.
Tänään ajattelin mennä 4 tunnin ajeluille vaikka sataa. Edes sade ei saa joukkoliikenneharrastustani lomailemaan. Jumalan lepopäivänä, sunnuntaina, voisi levätä jos ehtii.
Eilen oli muuten kutosella Paunulla Scala ajossa, toivottavasti törmään siihen tänään. Nousen viivyttelemättä.
Tänään bussissa katsellaan maisemia, kuunnellaan uusinta tänään julkaistua tanssimusiikkia ja hieman edm-klassikoita Hifi-kuulokkeilla. Päivitetään soittolistaa.
Sirpis kertoi jo aiemmin, että joulukuussa jää eläkkeelle Paunulla, niin jos joku häntä näkee voi vinkata. Tulen siihen autoon saman tien rupattelemaan ko. hienon naisen kanssa.
Hän tosin kertoi tarinan, että aina kun sataa, niin hänellä on silloin yleensä pekkaspäivä tai muuta vapaata. Niin suuri olettamus on, ettei tänään nähdä.
Siellä on yksi letka paunulaisia 5 kpl peräkanaa tänäänkin liikkeellä niin katson niistä parhaat. Viivytellä ei tosin parane, sillä sen jälkeen tulisi TKL - sillä en mene.
Sirpis on sellainen tupakkataukokuski joka päättärillä, laitan joskus Marjiksen kautta hänelle terveisiä, jos hänet näen (varmemmin näkee).
Aikoinaanhan Sirpis pyysi minua välittämään Marjikselle terveisiä niin kohta voisi itsekin.
Olen joskus kertonut siitä blogissani, mutta minulle Paunu-matkustus on terapiaa. Voin tulla kuinka rikkinäisenä tahansa kyytiin ja poistun sieltä sata kertaa iloisempana.
Sitä ei voi sanoin kuvata, mutta se tuntuu siltä kuin olisit uudesti syntynyt. Samanlaista fiilistä ei tule minkään muun liikennöitsijän bussista.
Nyt aamiainen sapattivapaalla ja bongailemaan sitä Scalaa joka eilenkin näkyi!
Minua kiinnostaa Paunulta myös Autohuoltaja kuskina, jos näkyy niin saa vinkata. Ei olla nähty tosi pitkään aikaan, miltei yli 103 päivään.
Sitä haluaisi jo päivitellä kuulumisia kyseisen herran kanssa.
Paunun busseissa tänään bassot raikaa, kun ensimmäinen kuunneltava biisi on tämä. Yleensä hyppään paunulaisesta aina takimmaiseen, saa nähdä hyppäänkö tänään. Siten olisi kaikki koeajettu.
Bänniä tai varoitusta varmaan satelee mutta sinulla ei kyllä selvästikään ole elämää : D
Sinulla on selvästi elämää, kun on aikaa kirjoitella tuollaisia kommentteja nimimerkin takaa.
Tänään oli mielenkiintoinen jolipäivä, sillä tuli käytyä peräti viiden eri liikennöitsijän kulkuneuvossa!
Kaikista liikennöitsijöistä jäi positiivinen fiilis, toki Paunun kyyti on suosikkini jos täytyy valita. Kuljettajilla usein hieno univormu, sekä värimaailma autoissa (mintunvihreää ja purppuraa) on miellyttävä.
Oikeastaan eka värimaailma aukes IBE-kilpisten autojen myötä 1988, autot #107 ja #595–598. Sitten seurasi vuonna 1989 ICP-kilpiset #350–356. Mutta tosiaan käytännössä joka vuosi väri vaihtu kunnes tuli vuosi 1996, se tuli myös 1997 sarjaan. Lisäksi joku näistä 1997-sarjalaisista oli Paunullakin kokeilussa (#628?) ja sitä myöten tutut kattokanavien värit tarttui myös paunulaisiin.90-luvulla TKL:llä bussien sisäväritys vaihtui joka vuosi. Vuoden 1990 autoissa oli keltaista ja purppuraa, 1991 taas purppuraa ja turkoosia jne. Kyseisen vuoden sisäväritys oli sama niin matalissa, normaaleissa korkeissa, teleissä kuin nivelissäkin. (esim. vuoden 1990 ensimmäinen matala #108 sisältä ja nivel #358 sisältä). Vuosittain vaihtuvat väritykset suunnitteli Juhani Valanto ja käytäntö jatkui johonkin vuoteen 2001 asti kun väritys muuttui vuodesta toisiin melko samaksi (=tylsemmäksi).
Tuolloin kun odotin syksyisin TKL:n sen vuotisia uusia autoja niin osa odotusta oli myös päästä näkemään sisäväritys.
Sisätilojen viihtyisyydestä ja tunnelmasta puhutaan tällä foorumilla aika vähän. Ehkä muutkin voisivat kertoa, missä busseissa on heidän mielestään miellyttävimmät sisätilat? Entä ankeimmat?
8700:sten värimaailmasta puhuttaessa, niin kyllä nämä olivat erillisiä hankintoja toinen toisistaan. Värit on kyllä sattumalta melkein samat, mutta muistaakseni erojakin on. Siinä missä ilmakanavat ovat kummallakin vaaleanpunaista ja tangot vihreää, on TKL:n kattolevy sininen ja seinät harmaat ja Paunulla juuri toisinpäin. 8900:sissa taas pitäisi olla kaikissa siniset seinät ja keltainen katto, jollei nyt uusimmissa sitten ollut joku standardikatto jo. Tangot tosiaan muuttuivat matkalla sinisestä "harjattuun teräkseen" ja penkkiverhoilu oli pakko muuttaa uusien tyyppihyväksyntävaatimusten takia viimeisimpiin autoihin.Ja tosiaan nuo TKL:n GIO-XXX autoissa Paunun väritys, tekivätköhän Paunun kanssa yhteishankinnan silloin 2009?
TKL:n uusimpien autojen värimaailma on kyllä hirvittävä, pelkkää harmaata ja metalliset kahvat. Sen sijaan vuosien 2011-2015 8900:issa on yllättävän kiva väritys, tykkään keltasinisestä. PirTilin Citywidet kans masentavia sisältä, mutta 8900:t ovat ihan ookoo, harmaa+keltainen, sekä penkkien kankaat jännät. PL Yutongeissa harmaa ja pastellinvihreä, hieman mitäänsanomaton.
Varmaan enemmän kuin sinulla, kun olen sapattivapaalla.Bänniä tai varoitusta varmaan satelee mutta sinulla ei kyllä selvästikään ole elämää : D
Missä vaiheessa bussiharrastus on tarkoittanut sitä, ettei henkilöllä olisi elämää?