Yleisiä havaintoja kuljettajista ja joukkoliikenteestä

Aina, ihan aina.
Joo, outo ajatusmaailma kyllä.

Sama kai se. Ehkä voisi sanoa, että junafaneilla ei olisi elämää. Kukin tehkööt mitä haluaa elämällään.

Elämä se on jokaisella vähän erilainen.

Jackpotia odotellessa. Minulle bussiharrastus on tuonut elämään sisältöä ja ennen muuta merkitystä.
Jos täällä ei olisi busseja tai tanssimusiikkia, tää koko elämä olisi tylsyyttä täynnä.

Eilen oli muuten joku harjoittelija kutosella, meni sen jälkeen ajamaan 42:sta. Ikinä nähnyt sitä kuskia. Meinasi mennä leffaankin vielä.

Vähän erilaisia kuskeja Paunulla, nuorimmat menossa leffaan, kun vanhat ei ehdi muka tehdä mitään. Vai onko noilla harjoittelijoilla paremmat tunnit, kun se oli leffaan menossa?

Marjishan puhui tuosta kovin paljon, että kunpa olisi aikaa edes kotia siivota, kun ne on "aina töissä". Uimahalliinkaan ehdi käydä.
Sitten kun vähän nuorempi kuski mainostaa että menee leffateatteriin 42:n jälkeen niin vähän ristiriitaista.
 
Oikeastaan eka värimaailma aukes IBE-kilpisten autojen myötä 1988, autot #107 ja #595–598.

Joo muistan nuo #59x autot hyvin, koska ne olivat kaikki vakioita kotilinjallani kolme ja kyllästyin niihin. Ja satasarjassa jokainen auto oli sisältä ihan erilainen.

Ja joo, tuo 1990 värimaailma oli omaan silmään se kaikista huonoin. Toki 1995 oranssi+sininen vaan ei toiminu autossa vaikka tapparan värit olivatkin.

Oma suosikkini oli -91 väritys, erityisesti jätti-wiimoissa, joita vielä hopearaidatkin juhlistivat. -93 värit olivat myös onnistuneet, sekä Lahti 402:ssa (610-614) että Carrus City L:ssä (615-616).

Jaa, oliko tuo vuoden -95 hirveä väritys peruja jääkiekon mm-kullasta samana vuonna? Nyt tämäkin selvisi!
 
No ainakaan ei tarvitse päivässä 8tuntia ajella ilman mitään syytä busseilla ja miettiä ajaako siellä tänään Pekka vai K-Marketin kassa Jarkko. Onko värjännyt hiuksensa vai peräti leikannut ne.. : D

Joukkoliikennefoorumille sopii havainnot bussin sisältä paremmin kuin bussin perässäajavilta yksityisautoista. Vääjyn kommenteissa on joukkoliikenteen käyttäjän näkökulmaa.
 
Joukkoliikennefoorumille sopii havainnot bussin sisältä paremmin kuin bussin perässäajavilta yksityisautoista. Vääjyn kommenteissa on joukkoliikenteen käyttäjän näkökulmaa.

Miteen niin sopii paremmin? Havaintopisteen mielekkyys riippuu täysin tilanteesta ja siitä mitä halutaan havainnoida.
 
Miteen niin sopii paremmin? Havaintopisteen mielekkyys riippuu täysin tilanteesta ja siitä mitä halutaan havainnoida.

lue YV:t. Niisähän käyn läpi meidän keskinäisten kommenttiemme mielekkyyttä

---------- Viestit yhdistetty klo 23:31 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 23:27 ----------

Miten havainto sisältä tai ulkoa eroaa sinun mielestäsi : D?

Joukkoliikenteen käyttäjä matkustaa bussin sisällä ja tekee siten havaintoja matkustajan kannalta. Bussin perässä ajamalla myös voidaan tehdä havaintoja. mutta ne yleensä liittyvät yksityiskohtiin. Sopivat myös foorumille, mutta monesti tuntuu että painopiste on näissä ulkopuolisissa havannoissa.
 
lue YV:t. Niisähän käyn läpi meidän keskinäisten kommenttiemme mielekkyyttä

---------- Viestit yhdistetty klo 23:31 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 23:27 ----------



Joukkoliikenteen käyttäjä matkustaa bussin sisällä ja tekee siten havaintoja matkustajan kannalta. Bussin perässä ajamalla myös voidaan tehdä havaintoja. mutta ne yleensä liittyvät yksityiskohtiin. Sopivat myös foorumille, mutta monesti tuntuu että painopiste on näissä ulkopuolisissa havannoissa.

Salomaa ei pääse sitten yli taannoisesta hidastelukeskutelusta. :lol: Muistammehan sitten jatkossa, että bussin ulkopuolelta tehtävät havainnot eivät ole valideja! Että ei sitten kirjata niitä bussidatasta tai kadulla havaittuja linjalla olevia poikkeusautoja, kun ei olla bussissa sisällä!

Hidastelusta tulikin mieleen: ohitin taas toissapäivänä 50 km/h alueella 25-30 km/h körötelleen Nobinan auton. Tällä kertaa Espoossa. Nyt plussaa kuljettajalle siitä, että hän ei provosoitunut tilanteesta, kuten taannoinen kollegansa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tässä ketjussa mainittiin nimimerkkien takaa huutelu. Näinhän ei asian pitäisi olla, sillä muille käyttäjille kyllä näkyy henkilön oikea nimi profiilitiedoissa. Tämän foorumin ideana käsittääkseni kun on juurikin omilla nimillä esiintyminen.

Oma asiansa toki on se, että oman nimen oikeellisuutta ei rekisteröidyttäessä varmisteta. Foorumilla kuitenkin on porukkaa jäänyt kiinni väärän nimen käyttämisestä, ja ovat saaneet samoin tein kenkää.
 
Salomaa ei pääse sitten yli taannoisesta hidastelukeskutelusta. :lol: Muistammehan sitten jatkossa, että bussin ulkopuolelta tehtävät havainnot eivät ole valideja! Että ei sitten kirjata niitä bussidatasta tai kadulla havaittuja linjalla olevia poikkeusautoja, kun ei olla bussissa sisällä!

Hidastelusta tulikin mieleen: ohitin taas toissapäivänä 50 km/h alueella 25-30 km/h körötelleen Nobinan auton. Tällä kertaa Espoossa. Nyt plussaa kuljettajalle siitä, että hän ei provosoitunut tilanteesta, kuten taannoinen kollegansa.

Liittyy suurempaan kokonaisuuteen, Tamperelainen bussiharrastaja matkustaa busseilla paljon ja kirjoittaa persoonallisella tyylillä. Hänellä on paljon sellaista tietoa joukkoliikenteestä, mitä yksityisautoillaan matkat suorittavalla ei olla. Kummallista, että persoonallinen joukkoliikenteen kuvaus on tääll laajan arvostelun kohteena.

---------- Viestit yhdistetty klo 21:06 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:04 ----------

Äläpä yritä rajoittaa kommentointia. Ja YV:si voi tunkea roskikseen.

En ole rajoittanut. Sinä näet jonkun syyn kommentoida minun kirjoituksia. En kyllä ymmärrä mitä päämäärää se palvelee.
 
En ole rajoittanut. Sinä näet jonkun syyn kommentoida minun kirjoituksia. En kyllä ymmärrä mitä päämäärää se palvelee.

Olet yrittänyt rajoittaa mm ehdottamalla, että me kaksi emme kommentoisi toistemme kirjoituksia.

Täällä kuitenkin kaikki voivat kommentoida kaikkien kirjoituksia. Se on tällaisen foorumin päätarkoitus.
 
Olet yrittänyt rajoittaa mm ehdottamalla, että me kaksi emme kommentoisi toistemme kirjoituksia.

Täällä kuitenkin kaikki voivat kommentoida kaikkien kirjoituksia. Se on tällaisen foorumin päätarkoitus.
Se nyt ei ole foorumin päätarkoitus. Mutta toivottavasti jatkossa ymmärät että Salomaa vastaa Salomaan kirjoitusten sisällöstä ja Melamies Melamiehen. Samalla voinet myöntää että Melamiehen kommentit Salomaan kirjoituksista ovat aina kielteisiä, kirjoitti Salomaa mitä tahansa.

Tuohon perustuu yksi vaihtoehto, että Salomaa ja Melamies eivät kommentoisi toistensa kirjoituksia .

---------- Viestit yhdistetty klo 11:07 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 10:45 ----------

Salomaa ei pääse sitten yli taannoisesta hidastelukeskutelusta. ......a.

Kumpi osapuoli ei pääse yli. Tänääkin lähden käyttämään HSL-liikennettä. Ne kulkevat tarkoituksenmukaista nopeutta, missä on otettu huomioon monta muuttuvaa tekijää. Perässä henkilöautolla ajava "joukkoliikenneharrastaja" valittaa bussien ajonopeuksista ja jatkaa keskustelua täällä.

Siis kuka ei pääse yli ?
 
Kumpi osapuoli ei pääse yli. Tänääkin lähden käyttämään HSL-liikennettä. Ne kulkevat tarkoituksenmukaista nopeutta, missä on otettu huomioon monta muuttuvaa tekijää. Perässä henkilöautolla ajava "joukkoliikenneharrastaja" valittaa bussien ajonopeuksista ja jatkaa keskustelua täällä.

Siis kuka ei pääse yli ?

Anteeksi, Salomaa hyvä, mutta sinä olet harrastaja ja minä ammattilainen.

Näköjään muutkin kuin minä ovat alkaneet saada YV:itä. :lol: Rauhoitu nyt vähän, hyvä henkilö.

Aurinkoista syksyä! Ohittelemisiin :lol:
 
Anteeksi, Salomaa hyvä, mutta sinä olet harrastaja ja minä ammattilainen.

Näköjään muutkin kuin minä ovat alkaneet saada YV:itä. :lol: Rauhoitu nyt vähän, hyvä henkilö.

Aurinkoista syksyä! Ohittelemisiin :lol:

"Salomaa ei pääse ohi". Laadukkaan joukkoliikenteen käyttäjän ei tarvitse päästä ohi, jos on tyytyäinen. Olet superammattilainen kun tiedät Salomaankin asiat. Me siellä bussin sisällä ollaan aika rauhallisia, mutta ohittele, jos työnantaja ja lainsäädäntö käskee niin tekemään.
 
Se nyt ei ole foorumin päätarkoitus.

No eipäsjuupas taas...

...mutta foorumin idea on keskustelu, muutenhan kaikki voisivat vain lukea toistensa blogeja sekä kaupallisia ja virallisia tiedotteita ilman kommentointimahdollisuutta. Ja harva täällä mukana oleva pitää omaa blogia.
 
Takaisin
Ylös