Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 6,210
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tuosta jutusta voisi päätellä, että toinen bussi voisi olla linjan 23 auto. Se kun oli ilmeisestikin siis kääntymässä Porvoonkadulle.Sturenkadun ja Porvoonkadun risteyksessä on näemmä aamulla sattunut aikamoinen rysäys. Yksi Variotram taisi poistua palveluksesta päivän etuajassa ja lisäksi on vaurioitunut kaksi bussia.
Kaksi bussia ja raitiovaunu kolaroivat
Raitiovaunu ja kaksi bussia kolaroivat Helsingissä Sturenkadun ja Porvoonkadun risteyksessä. Onnettomuus sattui puoli seitsemältä aamulla. Törmäyksessä loukkaantui yhteensä 11 ihmistä, joista kuusi toimitettiin sairaalaan tarkistettavaksi tai jatkohoitoon. Yksi loukkaantuneista on raitiovaunun kuljettaja.
Linnanmäen suunnasta Porvoonkatua ajanut raitiovaunu 3T törmäsi Sturenkatua keskustaan päin ajaneeseen linja-autoon. Linja-auto taas törmäsi Sturenkadulla olleeseen toiseen linja-autoon, jolla oli tarkoitus kääntyä Porvoonkadulle Linnanmäen suuntaan.
Poliisi tutkii tapausta liikenneturvallisuuden vaarantamisena.
Sattuiko kukaan paikalle? Variotram on ainakin suistunut kiskoilta osittain liikenteenjakajan päälle ja Sturenkadun liikenne on ollut sekaisin.
Yksi Variotram taisi poistua palveluksesta päivän etuajassa ja lisäksi on vaurioitunut kaksi bussia. Yksitoista matkustajaa on loukkaantunut.
Korvausvastuu perustuu syyllisyyteen, ei vaunun omistukseen. Vaunun omistaja lienee Bombardier, joka saa vaurioista korvauksen siltä, joka todetaan syylliseksi. Osallisuuden perusteella korvausvastuu on joko HKL:llä tai A Ahosella (eikö Ahosen auto törmännyt ratikkaan ensin?).Kuka muuten maksaa tämän Variotramin vahingoittumisen?
Vaunun omistaja lienee Bombardier
Osaako kukaan sanoa millaisia liikennevakuutusmaksuja maksetaan raitiovaunusta /vuosi? Ovatko ne kuinka paljon kalliimpia tai halvempia kuin bussien? Onko ratikoiden vakuutuksissa myös bonuksia, ja ovatko ne vaunukohtaisia, vai lasketanko ne kaikkien HKL:n omistamien spårien vahinkototeutuman mukaan?Korvausvastuu perustuu syyllisyyteen, ei vaunun omistukseen. Vaunun omistaja lienee Bombardier, joka saa vaurioista korvauksen siltä, joka todetaan syylliseksi. Osallisuuden perusteella korvausvastuu on joko HKL:llä tai A Ahosella (eikö Ahosen auto törmännyt ratikkaan ensin?).
Aivan oikein, näinhän sen täytyy olla. – Tai olisiko sittenkään? Eikö tilanne ole niin, ettei HKL ole vastaanottanut vaunuja. HKL on täyttänyt osansa kauppasopimuksesta mm. maksamalla kaupan sovitun mukaisesti, mutta Bombardier ei HKL:n mielestä ole täyttänyt kaupan ehtoja eli toimittanut mitä on tilattu. Ja tällöin kai neuvotellaankin ensin siitä, että kauppasopimus puretaan. Sitte pohditaan sitä, mitä tapahtuu kauppasopimuksen purkamisen jälkeen. Sillä onhan HKL:llä ollut käytössään jokin määrä vaunuja, jotka ovat kuluttaneet ylenmääräisesti raiteita jne. Kuka on saanut hyötyä ja kuka haittaa ja minkä arvoisia ne ovat.Kuvittelisin, että vaunun omistaja on HKL. Harkinnassahan HKL:llä on kaupan purku ja vain tehtyjä kauppoja puretaan.