Havaintoja HSL-alueelta - kesäkuu 2025

Olen mennytkin, ja pakko sanoa että ei nuo tuollaiseen ajoon sovellu. Kirkkonummen VDL:t ajaisivat asiansa paljon paremmin, vaikka ne tosiaan Kirkkonummella ovat ja varmaan pysyvätkin.
Jep, tai odotellessa, että Yutongilta tulisi tänne päin ainakin testiin myös U13-malli. Siitä oli joskus Yutongin tai YES:n sivuilla kuvia ja infoa joiden perusteella olisi saatavilla sekä LF:nä että LE:nä ovituksella 1-2-1 tai 2-2-1 ja HSL:n A2-kriteerit täyttävillä paikkamäärillä. Yutongin tuntien informaatio on muuttunut ja kyseisiä kuvia tai tietoja en ainakaan itse enää löytänyt vaan Yutongin omilta sivuilta mallista löytyy vain 2-2-2-ovitettu LF-malli ja YES:ltä 1-2-0-ovinen, 47-paikkainen LE. Toki tiedä sitten onko jotenkin mahdollisesti todellisuudessa tarjolla myös tuo paremmin soveltuva A2-LE-versio.
 
Saa odotella kunnes HSL poistaa paikkamäärän helpotuksen sähkökalustolta kilpailutuksissa. Niin kauan riittää 12-metrinen kalusto täyttämään A2:n vaatimukset.
Sipoon linjoille sopii todennäköisesti pienempi kalustokin, esim. Yutong E10, eli midibussi. A2- ja C-kokoiset bussit ajavat usein ympäri D-vyöhykettä tyhjänä.
 
Sipoon linjoille sopii todennäköisesti pienempi kalustokin, esim. Yutong E10, eli midibussi. A2- ja C-kokoiset bussit ajavat usein ympäri D-vyöhykettä tyhjänä.
D-vyöhykkeellä usein teli-autotkin ovat tupaten täynnä koululausia aamulla ja iltapäivällä niillä yksittäisillä lähdoillä koulujen alkamis- ja päättymisaikoina.
 
En tiedä onko tämä sopiva ryhmä, mutta kyselen yleisesti onko tietoa missä milläkin linjalla V-S bussipalveluilla on kuljettajanvaihdot?
 
Takaisin
Ylös