Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tekniikka & talous -julkaisun tuoreessa artikkelissakaan ei kyllä kerrota vetybusseista kovinkaan mairittelvia uutisia.En kyllä edes ymmärrä, miksi vetybusseja edes kokeillaan. Vety on moninkertaisesti sähköä kalliimpaa, hyötysuhde paljon huonompi eikä edes vetybussin range ole vastaavaa sähköbussia parempi.
Muualla Euroopassa testattiin vetybussit ja heitettiin romukoppaan koska ne todettiin hyödyttömiksi ja kalliiksi sähköbusseihin nähden.
Varmaan niin niin kuin ennen tilapäinen paikallisliikennekeskus otettiin käyttöön tietty pienillä muutoksilla uuden linjaston vuoksi. Varmaan luulisin ainakin että runkolinjat todennäköisesti ripoteltu mahdollisimman erilleen toisistaan kuin mahdollista että kaikilla pysäkeillä tulisi mahdollisimman tasainen kuormittuminen.Onko kenelläkään tietoa mitkä linjat pysähtyvät milläkin pysäkeillä uudessa linkkikeskuksessa?
Mielenkiintoisen näköinen kokonaisuus. Lattia on kyllä varsin kivan näköinen. Selvästi joissain kohdissa saatettu yhdistellä erilaisia kohtia ja ominaisuuksia muista bussimalleista: katon ja takaseinän yläosan kaarimaisuus Citea SLE/XLE:sta ja penkitkin vanhemmista Citeoista, STOP-napit yhdistelmä Yutongin uudempia ja BYD:n vanhempia nappeja ja ohjaamossa samankaltaisuuksia Yutongin ohjaamoon. Ulkona taas on pieniä seikkoja esimerkiksi BYD:stä ja Volvo 7900E:stä, kuten vino katon nousu ja paksu oikean peilin kotelo.Vetybussi oli aikaisemmin päivällä esitteillä Aalto-Museon edustalla ja kävin sitä lyhyehkösti katsomassa ja kuvaamassa. Ihan mielenkiintoisen näköinen ulkoasultaan ja myös sisustus oli erittäin tyylikäs puisine lattioineen.
Viesti yhdistetty automaattisesti:
Näytä liitetiedosto 9982
Viesti yhdistetty automaattisesti:
Näytä liitetiedosto 9983
Viesti yhdistetty automaattisesti:
Näytä liitetiedosto 9984
Viesti yhdistetty automaattisesti:
Näytä liitetiedosto 9985
Viesti yhdistetty automaattisesti:
Näytä liitetiedosto 9986
Viesti yhdistetty automaattisesti:
Näytä liitetiedosto 9987
Viesti yhdistetty automaattisesti:
Näytä liitetiedosto 9988
Viesti yhdistetty automaattisesti:
Näytä liitetiedosto 9989
Täytyy käydä katsomassa kohtapuoliin jossain varikon lähistölläKAJ 401 vetybussi Jyväskylän varikolla!!
Ettei vaan olisi samanlaiset STOP-napit mitä Helsingin bussiliikenteen MAN-kaasubusseissa aikoinaan.STOP-napit yhdistelmä Yutongin uudempia ja BYD:n vanhempia nappeja
No niinpä olikin. Itsellä vain niin yksittäisiä matkoja tuli niillä mentyä, että eihän koko laitteita meinannut edes muistaaEttei vaan olisi samanlaiset STOP-napit mitä Helsingin bussiliikenteen MAN-kaasubusseissa aikoinaan.
Mitä tarkoitat? HelBin Manneissa oli aivan normi stop napit.Ettei vaan olisi samanlaiset STOP-napit mitä Helsingin bussiliikenteen MAN-kaasubusseissa aikoinaan.
Niissä näyttäisi olleen useampia erilaisia nappeja. Pienellä tutkinnalla netin ihmeellisestä maailmasta onnistuin penkomaan videon jossa ohimennen näkyi tuollainenkin nappiMitä tarkoitat? HelBin Manneissa oli aivan normi stop napit.
En edes muistanut noita mutta noita taisi olla 6xx sarjassa.Niissä näyttäisi olleen useampia erilaisia nappeja. Pienellä tutkinnalla netin ihmeellisestä maailmasta onnistuin penkomaan videon jossa ohimennen näkyi tuollainenkin nappi
Näytä liitetiedosto 10025
Mutta kyllä, varsin paljon näkyy niitä perinteisiä neliönappejakin, niin mustalla kiinnityspohjalla kuin perinteisellä keltaisellakin. Kaiketi niitäkin varsin paljon ajan myötä vaihdettiin.