- Liittynyt
- 14 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 5,951
Mitä täsmällisyteen muuten tulee, niin onhan siitä ollut paljon tapetilla viime aikoina, ja eilen maikkarin uutisissa Kuitunen itse joutui studioon grillattavaksi.
Mahdollisista syistä on tarjottu Ratahallintokeskuksen toiminta, mutta miten asia todellisuudessa on oikein?
Omien havaintojeni mukaan junia myöhästyttää varsin usein erilaiset ratatyöt. Kuka on oikein vastuussa ratatöiden aikataulutuksesta, VR vai RHK? Ratatöissähän on usein monta toimijaa ja alihankkijaa, mutta jollakin on se päävastuu. Lisäksi junia joudutaan priorisoimaan ratatöiden aiheuttamien häiriöiden vuoksi, sen on huomannut kun on itse istunut junassa joka kulkee mahdollisimman alhaisella prioriteetilla.
Sitten on usein haukuttu kauko-ohjausjärjestelmiä ja turvalaitteita liian vanhanaikaisiksi, kun todellisuudessa ne taitavat olla liian nykyaikaisia ja monimutkaisia, järjestelmät kaatuvat tuon tuosta ja ovat herkkiä ukonilmoille.
t. Rainer
Mahdollisista syistä on tarjottu Ratahallintokeskuksen toiminta, mutta miten asia todellisuudessa on oikein?
Omien havaintojeni mukaan junia myöhästyttää varsin usein erilaiset ratatyöt. Kuka on oikein vastuussa ratatöiden aikataulutuksesta, VR vai RHK? Ratatöissähän on usein monta toimijaa ja alihankkijaa, mutta jollakin on se päävastuu. Lisäksi junia joudutaan priorisoimaan ratatöiden aiheuttamien häiriöiden vuoksi, sen on huomannut kun on itse istunut junassa joka kulkee mahdollisimman alhaisella prioriteetilla.
Sitten on usein haukuttu kauko-ohjausjärjestelmiä ja turvalaitteita liian vanhanaikaisiksi, kun todellisuudessa ne taitavat olla liian nykyaikaisia ja monimutkaisia, järjestelmät kaatuvat tuon tuosta ja ovat herkkiä ukonilmoille.
t. Rainer
Viimeksi muokannut moderaattori: