Mikko Laaksonen
Tunnistettu jäsen
		- Liittynyt
 - 28 Kesäkuu 2005
 
- Viestit
 - 2,789
 
Kirjoittelen tässä kirjaa edelleen. Nyt tuli esille kolme kiintoisaa kysymystä:
- Marita Söderströmin kirjan mukaan Karian v. 1951 moottorivaunuilla voitiin vetää kahta perävaunua samanaikaisesti. Ilmeisesti Kaipion sarjan 101-105 vaunuissa oli kytkennät niin, että niitä saattoi käyttää välivaunuina. Tällaista liikennettä kokeiltiin v. 1951 Ruissalon TT-ajojen yhteydessä. Käytettiinkö Turussa kolmen vaunun yhdistelmiä koskaan säännöllisessä liikenteessä?
- Turun rautatieasemalle rakennettiin v. 1951 kolmioraide. Käytettiinkö tätä raidetta olympialaisten liikenteen yhteydessä poikkeusjunille esim. suorille Satama - Rautatieasema - vuoroille?
- Millä aikavälillä rautatieaseman kolmioraide oli käytössä?
	
		
			
		
		
	
				
			- Marita Söderströmin kirjan mukaan Karian v. 1951 moottorivaunuilla voitiin vetää kahta perävaunua samanaikaisesti. Ilmeisesti Kaipion sarjan 101-105 vaunuissa oli kytkennät niin, että niitä saattoi käyttää välivaunuina. Tällaista liikennettä kokeiltiin v. 1951 Ruissalon TT-ajojen yhteydessä. Käytettiinkö Turussa kolmen vaunun yhdistelmiä koskaan säännöllisessä liikenteessä?
- Turun rautatieasemalle rakennettiin v. 1951 kolmioraide. Käytettiinkö tätä raidetta olympialaisten liikenteen yhteydessä poikkeusjunille esim. suorille Satama - Rautatieasema - vuoroille?
- Millä aikavälillä rautatieaseman kolmioraide oli käytössä?