Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ihan hyviähän ne ovat ajaa, kun ne ovat kunnossa; viime syksynä CBF:llä töissä ollessani ajelin noilla Volvolta liisatuilla ex-Helb Säffleillä, jotka olivat ihan kohtalaisia. Myös alkuperäisellä liikennöitsijällä olen niillä ajanut ja joukkoon mahtuu niin hyviä (ja suorastaan loistavia) kuin todella huonojakin yksilöitä.Miksi teleissä on enemmän ongelmia kuin kaksiakseleissa?
Ja mitä te pidätte niistä?
Itse tykkään niistä todella paljon koska ne ovat niin kauniita ja isoja :
Mitäs tällä mahdatkaan tarkoittaa?Helb teki kyllä ison virheen kun he tilasivat ne Säfflestä jossa ei ole Maakaasua...
Mitäs tällä mahdatkaan tarkoittaa?
Niitä ei testattu ennen kun niitä tuotiin suomeen ja siksi niissä on paljon vikoja
Jos kerran tiedät, miksi niissä on vikoja ja että ne saataisiin korjattu Säfflessä, niin suosittelen hakemaan töitä Volvolta tai HelBiltä. Niillä olisi varmasti töitä kaverille, joka osaa pistää otsikossa mainitut bussit (ja miksei muutkin kaasu-Volvot) kuntoon.
Tuolla perusteella kunnon maakaasubusseja tehtäisiin mm. Venäjällä ja Pohjois-Amerikassa .En tiedä, mutta jos siellä ei ole maakaasua niin miten he voivat tehdä maakaasu busseja...?
Helb teki kyllä ison virheen kun he tilasivat ne Säfflestä jossa ei ole Maakaasua...:roll:
Eiköhän Tonttu18 tarkoittanut sitä, että Säffleen ei ainakaan vuonna 2002 mennyt edes maakaasuputkia, joten silloiset HKL-BL 201 - 232 vietiin koritehtaalta laivaan lavetilla ja ne liikkuivat omin konein ensimmäisen kerran vasta Helsingissä. En kyllä allekirjoita sitä, että viat johtuisivat nimenomaan tuosta.
Tarkoitan sitä että jos ne olisi testattu siellä niin ehkä Helb ei olisi ostanut niitä
Bussithan yleensä ostetaan ensin ja valmistetaan vasta sitten. Niin tässäkin tapauksessa. Sitten kun bussit on valmiina, on kauppoja myöhäistä enää perua - tai ainakin perumisesta joutuu silti maksamaan jotakin, vaikkei käteen jääkään mitään. Jos lopputulos ei vastaa tilattua, niin sitten kaupan voi yrittää purkaa, mutta sen voi tehdä sittenkin, kun bussit on jo Helsingissä. HKL-BL yrittikin aikanaan periä vahingonkorvauksia tämän Säffle-sarjan huonosta laadusta, mutta se ei tuottanut tulosta. Sinänsä ei liene sattumaa, että HKL-BL:n ja sen perillisten Volvo-hankinnat menivät jäihin Säffle-kaupan jälkeen ja Volvoja hankittiin lisää vasta sitten, kun Volvo osti huonoimmat Säfflet takaisin.
Bussithan yleensä ostetaan ensin ja valmistetaan vasta sitten. Niin tässäkin tapauksessa. Sitten kun bussit on valmiina, on kauppoja myöhäistä enää perua - tai ainakin perumisesta joutuu silti maksamaan jotakin, vaikkei käteen jääkään mitään. Jos lopputulos ei vastaa tilattua, niin sitten kaupan voi yrittää purkaa, mutta sen voi tehdä sittenkin, kun bussit on jo Helsingissä. HKL-BL yrittikin aikanaan periä vahingonkorvauksia tämän Säffle-sarjan huonosta laadusta, mutta se ei tuottanut tulosta. Sinänsä ei liene sattumaa, että HKL-BL:n ja sen perillisten Volvo-hankinnat menivät jäihin Säffle-kaupan jälkeen ja Volvoja hankittiin lisää vasta sitten, kun Volvo osti huonoimmat Säfflet takaisin.