Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Oli kyllä vielä enemmän autoja keskustassa kuin on tavallisesti.
Kaksi paloautoa joutuivat odottamaan koska oli niin paljon autoja, ja monta autoa seisoi pyöräteillä.
Miksi he eivät tee koko keskusta autottomaksi???
Oli kyllä vielä enemmän autoja keskustassa kuin on tavallisesti
Toisaalta kun autoilijat eivät autottomana päivänä ymmärrä mitä tarkoittaa pyörätie, tuskin he sitä muulloinkaan ymmärtävät. Pysäköintivirhemaksujen korottaminen ja valvonnan lisääminen voisi hiukan auttaa asiaa.
Mielenkiintoista on myös se välinpitämättömyys, jolla monet bussimatkustajat pyöräteihin suhtautuvat. Oman työmatkani varrella on enemmän sääntö kuin poikkeus, että bussia odottavat seisovat pyörätien puolella, vaikka vieressä olisi ihan oikea pysäkkikin.
Tieliikennelaki sanoi:Pyörätiellä polkupyöräilijän ja mopoilijan on aikoessaan linja-auton tai raitiovaunun pysäkin kohdalla sivuuttaa sille pysähtyneen linja-auton tai raitiovaunun annettava esteetön kulku ajoneuvosta tai raitiovaunusta poistuville ja siihen nouseville matkustajille.
Mielenkiintoista on myös se välinpitämättömyys, jolla monet pyöräilijät suhtautuvat esim. bussista poistuviin matkustajiin.
Ainakin nuo Mäkelänkadun ruuhkat saattoivat olla seurausta siitä, että Autottoman päivän kunniaksi autoilijat kolmessa kolarissa Tuusulanväylällä kolhivat ajoneuvonsa ja järjestivät itsensä tällä tavalla ehkä ainakin joksikin aikaa autottomiksi (ja moottoripyöräilijä oli lähellä päätyä hengettömäksikin...).
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Kolarit+haittasivat+liikennettä+Tuusulanväylällä/1135239637077 http://194.252.88.3/rsweb2.nsf/sivut/uutisaihe?opendocument&pageid=Content171620E3FB2
Päivittäin näkee kuinka pyöräilijä ajaa - monasti lujaakin vauhtia - kohti matkustajia. Vielä ei ole tarvinnut todistaa yliajoa, mutta läheltä on menty.