Compact
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 20 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 2,315
Pari päivää sitten oli Helsingin Sanomissa "50 vuotta sitten" -palstalla maininta, että
Etelä-Kaarelaan liikennöi linja 28, jonka päätepysäkki on ostoskeskukseksi tulevan torin vieressä. Tosin bussi kulkee vain ruuhka-aikoina. Tulevaisuudensuunnitelmiin kuuluu pikaraitiotielinja, jonka päätepysäkille on varattu paikka myös ostoskeskuksesta."
Etelä-Kaarela on sittemmin tarkennettu Vanhaiseksi ja asujamiston painokkaan vaatimuksen jälkeen nimi muutettiin jonkin ajan kuluttua siitä 50-luvun lopulla Kannelmäeksi.
Leinomäen laatimassa "Helsingin bussilinjoja" -sarjassa (Raitio 3/1993) todetaan, että linja 28 oli tuolloin viisikymmentävuotta sitten "Erottaja - Etelä-Kaarela (Vanhaistentien aukio)" ja liikenne sinne saakka alkoi 10.11.1958. Vuonna 1966 tapahtui linjan postinumeromuutos 42:ksi.
Aikaisemmin on täällä ollut juttua metron suunnittelusta "Kantsun" pohjoiseen naapuriin Kaivokselaan.
Houkuteltiinkohan näihin uusiin 1950-luvun lopun lähiöihin asukkaita lupaamalla tulevaisuuden nopeaksi joukkoliikenteeksi pikaraitioteitä ja metroratoja? Toistuuko tämä sama Espoon Suurpellolla. Lopputulos saattaa Suurpellolle siirtyneillä asukeilla olla, että mitään muuta ei ole käytettävissä kuin rämisevien eteläisemmästä Euroopasta peräisin olevien naftabussien katkua.
Ja missähän vaiheessa tulevaisuuden Suurpellolla asuvat ihmiset sitten vaativat "peltonsa" nimenmuutosta joksikin inhimillisemmäksi?
Etelä-Kaarelaan liikennöi linja 28, jonka päätepysäkki on ostoskeskukseksi tulevan torin vieressä. Tosin bussi kulkee vain ruuhka-aikoina. Tulevaisuudensuunnitelmiin kuuluu pikaraitiotielinja, jonka päätepysäkille on varattu paikka myös ostoskeskuksesta."
Etelä-Kaarela on sittemmin tarkennettu Vanhaiseksi ja asujamiston painokkaan vaatimuksen jälkeen nimi muutettiin jonkin ajan kuluttua siitä 50-luvun lopulla Kannelmäeksi.
Leinomäen laatimassa "Helsingin bussilinjoja" -sarjassa (Raitio 3/1993) todetaan, että linja 28 oli tuolloin viisikymmentävuotta sitten "Erottaja - Etelä-Kaarela (Vanhaistentien aukio)" ja liikenne sinne saakka alkoi 10.11.1958. Vuonna 1966 tapahtui linjan postinumeromuutos 42:ksi.
Aikaisemmin on täällä ollut juttua metron suunnittelusta "Kantsun" pohjoiseen naapuriin Kaivokselaan.
Houkuteltiinkohan näihin uusiin 1950-luvun lopun lähiöihin asukkaita lupaamalla tulevaisuuden nopeaksi joukkoliikenteeksi pikaraitioteitä ja metroratoja? Toistuuko tämä sama Espoon Suurpellolla. Lopputulos saattaa Suurpellolle siirtyneillä asukeilla olla, että mitään muuta ei ole käytettävissä kuin rämisevien eteläisemmästä Euroopasta peräisin olevien naftabussien katkua.
Ja missähän vaiheessa tulevaisuuden Suurpellolla asuvat ihmiset sitten vaativat "peltonsa" nimenmuutosta joksikin inhimillisemmäksi?
Viimeksi muokattu: