En huomannut, että näistä olisi täällä ollut keskustelua, ja toisaalta varmaan näinkin lähellä olevat ihmeellisyydet varmaan voivat kiinnostaa.
Łódź on kaupunki, josta 1000 mm levyiset raitiotiet jatkuvat etelässä Pabianiceen ja pohjoisessa Ozorkówiin, jonne ajava linja 46 on Puolan pisin, 33 km yhteen suuntaan. Joitakin kuvia linjan historiasta ja nykypäivästä täällä. Pabianicen linjaa ollaan parhaillaan uudistamassa nykyaikaiseksi pikaraitiotieksi.
Ylä-Sleesian kaupunkiseudulla toimii 362 km pitkä 1435 mm raitiotieverkko, joka yhdistää toisiinsa 13 kaupunkia. Huomattava osa linjoista on yksiraiteisia ja vaunut ajelevat paikoin vasenta kaistaa autoliikennettä vasten. Enimmäkseen kuitenkin radat ovat katuverkon ulkopuolella. Reittikartta on nähtävissä täällä. Tuosta saisi hienon päiväretken, kun ajaisi vaikka Gliwicestä Dąbrowa Górniczaan esim. linjoilla 1 - 5 - 6 - 15- 21 Tämän linkin takana on kuvagalleria alueen raitioteiltä.
Łódź on kaupunki, josta 1000 mm levyiset raitiotiet jatkuvat etelässä Pabianiceen ja pohjoisessa Ozorkówiin, jonne ajava linja 46 on Puolan pisin, 33 km yhteen suuntaan. Joitakin kuvia linjan historiasta ja nykypäivästä täällä. Pabianicen linjaa ollaan parhaillaan uudistamassa nykyaikaiseksi pikaraitiotieksi.
Ylä-Sleesian kaupunkiseudulla toimii 362 km pitkä 1435 mm raitiotieverkko, joka yhdistää toisiinsa 13 kaupunkia. Huomattava osa linjoista on yksiraiteisia ja vaunut ajelevat paikoin vasenta kaistaa autoliikennettä vasten. Enimmäkseen kuitenkin radat ovat katuverkon ulkopuolella. Reittikartta on nähtävissä täällä. Tuosta saisi hienon päiväretken, kun ajaisi vaikka Gliwicestä Dąbrowa Górniczaan esim. linjoilla 1 - 5 - 6 - 15- 21 Tämän linkin takana on kuvagalleria alueen raitioteiltä.