- Liittynyt
- 22 Lokakuu 2005
- Viestit
- 3,382
Eikös viisaampaa olisi jättää 0-sarja joko mahdollisia trolleybusseja tai raitiovaunuja varten? Mikä on perusteena "resetoinnille"?Jo näissä on siirrytty 0-sarjaan.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Eikös viisaampaa olisi jättää 0-sarja joko mahdollisia trolleybusseja tai raitiovaunuja varten? Mikä on perusteena "resetoinnille"?Jo näissä on siirrytty 0-sarjaan.
Mikä on perusteena "resetoinnille"?
Oma versioni:
- 800-899 "maaseutukalusto", jos TKL:n toimenkuva laajenee myös Teiskon tms. maaseutualueiden liikenteeseen
Aika pessimististä varautua esim. vain 99 raitiovaunuun.
Ajattelin, että sata vaunua riitäisi ainakin alkuun, mutta tulevaan on kyllä syytä varautua. Varattakoon siten numerot 1-200 raitiovaunuille, ja erikoisajoneuvot ym. voivat olla siten esim. 900-999. Kun joskus raitiovaunut siirtyvät yli kahdensadan numeroinnissa, voisi 201-999 välin autot numeroida 1201-1999.
enpä usko että Tampereella ihan 20 vuotessa siihen jouduta.
Tämähän on Tampereen kaupungin päättäjien (TKL:n johtokunta, kh, valtuusto) käsissä, ja jos kaupunki niin haluaa, niin kukapa estää, jos noudatetaan kilpailulainsäädäntöä?Tuskimpa TKL astelee Veolian, eli entisen Alhosen & Lastusen tontille.
Siinä vaiheessa, kun raitiovaunuja on se sata, voidaan juoksevilla numeroilla jatkaa ja siirtää proto- ja erikoisautojen numerointi 900-sarjaan.Aika pessimististä varautua esim. vain 99 raitiovaunuun. Sama virhehän on tehty mm. yleisessä autojen rekisterinumeroinnissa aikoinaan. HKL:lläkin on yli sata vaunua, eikä liikenteen laajuus edes yllä kantakaupungin ulkopuolelle.
Bussidatasta näköjään löytyy kuvakin autosta:
Erikoisesta kohdasta alkaa näiden autojen numerointi. Lisäksi numeron fonttia on myös muutettu ja vielä vihreät tangotkin ovat tehneet paluun.
Niin, Tampereen kaupungin käsissä on myös TKL:n yhtiöittäminen ja mahdollinen myyminen. Millä aikavälillä?Tämähän on Tampereen kaupungin päättäjien (TKL:n johtokunta, kh, valtuusto) käsissä, ja jos kaupunki niin haluaa, niin kukapa estää