- Liittynyt
- 17 Joulukuu 2021
- Viestit
- 356
Nyt näkee konkreettisesti miten autoilun kasvaneet kulut vaikuttavat ihmisiin.
Paljon purnataan, että kallista on, töihin meno ei kannata ja silti autoja näkyy harva se päivä liikenteessä. Ehkä suomalainen osaa valittaa, mutta hän ei mene osoittamaan mieltä. Onneksi joukkoliikennemaksut Nyssessä pysyvät ennallaan vielä vuonna 2022, paljon on noustu siitä kun vuosilippu maksoi AB 360 euroa ja nyt on jo 395 euroa. Minulla ei autoa ole ja en parempaa voi toivoa. Tulee samalla liikuttua kun kaupassa käy ja samalla lipulla vaihto, noin kaksi euroa kortilta.
Kunto on paljon parempi, kun bussi ei viekään ovelta ovelle...
Moni ei myöskään mene bussiin, isäni on esim. sellainen. Hän ei ikinä astuisi bussiin, peltilehmä on se hänen juttu. Taisi koko elämänsä aikana käyttää busseja 1-3 kertaa.
No ei silloin ainakaan parane valittaa, jos ei rahat riitä ihmisillä, vaikka esim. isän tilanteessa kaseja menee parhaimmillaan 7,5 min välein ja ei autoa hän ei tarvitse kuin kaupassakäyntiin tai kerran vuodessa joku mökkireissu.
Silloin tulisi paljon halvemmaksi bussit arvolla, taloudessa myös rajaton AB-kortti, tai auton vuokraaminen.
Näen tilanteen oikeastaan niin että siellä missä kunnon joukkoliikennettä ei ole, autoiliu lisääntyy, kaupungeissa joukkopalvelulla lisääntyy joukkoliikenne, pyöräily, kävely ja ne Tierin potkulaudat.
Autoilu säilyy samana tai vähenee pikkuisen, mutta se nousee jonkin verran aina takaisin tai ylemmäksi kun joukkoliikennepalvelu muutetaan huonommaksi alueella.
Nyt varsinkin autoilu on niin kallista, etten häpeä yhtään sanoa, ettei minulla edes ole ajokorttia! Säästää sievoisia summia rahaa.
Paljon purnataan, että kallista on, töihin meno ei kannata ja silti autoja näkyy harva se päivä liikenteessä. Ehkä suomalainen osaa valittaa, mutta hän ei mene osoittamaan mieltä. Onneksi joukkoliikennemaksut Nyssessä pysyvät ennallaan vielä vuonna 2022, paljon on noustu siitä kun vuosilippu maksoi AB 360 euroa ja nyt on jo 395 euroa. Minulla ei autoa ole ja en parempaa voi toivoa. Tulee samalla liikuttua kun kaupassa käy ja samalla lipulla vaihto, noin kaksi euroa kortilta.
Kunto on paljon parempi, kun bussi ei viekään ovelta ovelle...
Moni ei myöskään mene bussiin, isäni on esim. sellainen. Hän ei ikinä astuisi bussiin, peltilehmä on se hänen juttu. Taisi koko elämänsä aikana käyttää busseja 1-3 kertaa.
No ei silloin ainakaan parane valittaa, jos ei rahat riitä ihmisillä, vaikka esim. isän tilanteessa kaseja menee parhaimmillaan 7,5 min välein ja ei autoa hän ei tarvitse kuin kaupassakäyntiin tai kerran vuodessa joku mökkireissu.
Silloin tulisi paljon halvemmaksi bussit arvolla, taloudessa myös rajaton AB-kortti, tai auton vuokraaminen.
Näen tilanteen oikeastaan niin että siellä missä kunnon joukkoliikennettä ei ole, autoiliu lisääntyy, kaupungeissa joukkopalvelulla lisääntyy joukkoliikenne, pyöräily, kävely ja ne Tierin potkulaudat.
Autoilu säilyy samana tai vähenee pikkuisen, mutta se nousee jonkin verran aina takaisin tai ylemmäksi kun joukkoliikennepalvelu muutetaan huonommaksi alueella.
Nyt varsinkin autoilu on niin kallista, etten häpeä yhtään sanoa, ettei minulla edes ole ajokorttia! Säästää sievoisia summia rahaa.