Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Vastasin Ei, koska pysäköintimaksujärjestelmien tehostamisella saadaan autoilua vähennettyä yhtä tehokkaasti, mutta oikeudenmukaisemmin kuin tietulleilla. Vasta viimeisenä keinona jos ei mikään muu auta, kannatan tietullin muodossa kerättäviä ruuhkamaksuja.Resiina sanoi:Ruuhkamaksu Helsinkiin Kyllä vai Ei
autoilija tulee Helsingin ulkopuolelta alueelta, josta ei pääse hyvin joukkoliikenteellä
Kulkiessani ruuhkamaksualueelle hajasijoitettuun Patentti- ja rekisterihallitukseen, valtioneuvoston kansliaan, Suomen Pankkiin, liikenne- ja viestintäministeriöön, Korkeimpaan Oikeuteen tai muuhun vastaavaan koko valtakuntaa palvelevaan laitokseen tai sen ainoaan asiointipisteeseen, totean että joudun maksamaan valtakunnan sisäistä tullia asioidakseni jossakin näistä laitoksista enkä voi tullia välttyä maksamasta käyttämällä vaihtoehtoista reittiä.
Kulkiessani ruuhkamaksualueelle hajasijoitettuun...
Tietääkseni myöskään mikään alemmantasoinenkaan säädös (laki, asetus, ministeriön päätös) ei säätele asiaa. Liikkumisen vapaus toteutuu sillä, että luonnollisesta liikkumisesta ei kerätä "tullia". Eli kävellen voi jatkossakin asioida Helsingissä, vaikka ruuhkamaksu tulisi.ja mitä tulee liikkumisvapauteen perusoikeutena - todellakin on niin, ettei perustuslaki säätele, että julkishallinnon laitoksiin olisi päästävä henkilöautolla ilmaiseksi. Samoin ei niiden edessä tarvitse saada pysäköidäkään ilmaiseksi.
Tietääkseni myöskään mikään alemmantasoinenkaan säädös (laki, asetus, ministeriön päätös) ei säätele asiaa. Liikkumisen vapaus toteutuu sillä, että luonnollisesta liikkumisesta ei kerätä "tullia". Eli kävellen voi jatkossakin asioida Helsingissä, vaikka ruuhkamaksu tulisi.
Jos lähdetään liikkumisenvapauden toteutumisesta nurisemaan, niin pitäisikö julkisen vallan taata myös julkiset kulkuyhteydet autottomille ns. "perämetsiin", esimerkiksi kaikkien kesämökeille?