- Liittynyt
- 5 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 351
Osa linjoista kun on U-linjoina mukana ja osa taas ei, esimerkiksi Paunulla ei olisi mitään sitä vastaan, että Keimolanportin ja Helsinki-Vantaan välinen Kehä III:n linja laitettaisiin U-linjaksi, mutta aloitteen pitäisi kuulemma tulla YTV:ltä.
U-liikenne on YTV:lle kalliimpaa kuin tavallinen kilpailutettu liikenne, joten YTV:n kannattaa vain harkitusti ottaa linjalupaliikennettä U-liikenteeksi. Edellä mainittu Paunun pikavuoroliikenne ei tarjoaisi mitään merkittävää parannusta Vantaan sisäiseen vuorotarjontaan, koska pysäkkejä on vähän, eikä Keimolanportissa ole vaihtoyhteyttä YTV-alueen sisäiseen liikenteeseen (yhteys Korsisaaren vuoroille ei ole ns. YTV:n alaa). Näin ollen olisi kalliita vuoroja, joista ei olisi iloa YTV-alueen matkustajien kannalta. Mahdolliset vaihtoyhteydet olisivat lähinnä teoreettisia ja harvojen käyttämiä, koska lentoasemalta on hyvät suorat yhteydet myös läntiselle Vantaalle.
Itse en näin ollen näen tavoittelemisenarvoisena U-liikenteen lisäämistä, mitä nyt ehkä 834 voisi ehkä olla sen arvoinen. Ennemmin kannattaa panostaa kilpailutettujen linjojen kehittämiseen.