Aikataulukirjat

Jos jollain on vanhoja 1990-2000-luvun HKL ja YTV-aikataulukirjoja, joista haluat luopua, niin minuun voi ottaa yhteyttä, olen kiinnostunut.
 
Jos jollain on vanhoja 1990-2000-luvun HKL ja YTV-aikataulukirjoja, joista haluat luopua, niin minuun voi ottaa yhteyttä, olen kiinnostunut.

Olisin kiinnostunut enemmänkin aikatauluista ja linjakartoista vuosilta 2000-2010. Eli jos jollain on niitä tallessa, niin ota vain minuun yhteyttä, olen kiinnostunut.
 
Fahrplancenter.com näyttää nyt tietävän, että Thomas Cook Overseas Timetable -julkaisun viimeinen numero tulee olemaan Nov-Dec 2010. Julkaisu ilmestyi 30 vuoden ajan ja kertoi Euroopan ulkopuolisen juna- ja bussiliikenteen aikatauluja.:icon_frown:
 
Olen edelleen kiinnostunut HKL/YTV/HSL -aikatauluista. Jos jollakin on noita ja haluaa luopua niistä, niin otan ne ilomielin vastaan!
 
Olen edelleen kiinnostunut HKL/YTV/HSL -aikatauluista. Jos jollakin on noita ja haluaa luopua niistä, niin otan ne ilomielin vastaan!

Onko aikatauluja löytynyt? Minulla on HKL-pdf-aikataulukirjat kiintolevyllä talvesta 2006-2007 alkaen, koko 10Mt luokkaa /kirja. Mahtuvatko sähköpostiisi?
 
Fahrplancenter.com näyttää nyt tietävän, että Thomas Cook Overseas Timetable -julkaisun viimeinen numero tulee olemaan Nov-Dec 2010. Julkaisu ilmestyi 30 vuoden ajan ja kertoi Euroopan ulkopuolisen juna- ja bussiliikenteen aikatauluja.:icon_frown:
Näin tapahtuu, mutta toisaalta Euroopan aikataulukirjan julkaisemista jatketaan.
 
Näin tapahtuu, mutta toisaalta Euroopan aikataulukirjan julkaisemista jatketaan.

Kun yhä useammassa maassa näköjään luovutaan painetun aikataulukirjan julkaisemisesta, on hyvä, että Euroopan aikataulukirjaa julkaistaan jatkossakin.

Olen saanut vaikutelman, että siinä on läntiset aikataulut tarkemmin kuin itäiset. Ehkä se on kustannuskysymyskin ja läntisille tiedoille on enemmän kysyntää.
 
Siltä tosiaan on vaikuttanut. Melko keskeisiäkin yhteyksiä kirjasta puuttuu, varsinkin Venäjältä ja Baltian maista. Brittein saaret on luonnollisesti esitetty tarkimmin, vaikka sielläkään aikataulukirja ei kata kaikkia rataosia. Toivoisin, että merentakaisen aikataulun lakkaaminen tarkoittaisi, että ainakin muutamat lähialueen maat otettaisiin mukaan nyt Euroopan aikataulukirjaan. Esimerkiksi Moskovan takainen Venäjä, Bosporinsalmen takainen Turkki, Kaukasian maat ja Marokko ovat kaikki suhteellisen lähellä.
 
Siltä tosiaan on vaikuttanut. Melko keskeisiäkin yhteyksiä kirjasta puuttuu, varsinkin Venäjältä ja Baltian maista. Brittein saaret on luonnollisesti esitetty tarkimmin, vaikka sielläkään aikataulukirja ei kata kaikkia rataosia. Toivoisin, että merentakaisen aikataulun lakkaaminen tarkoittaisi, että ainakin muutamat lähialueen maat otettaisiin mukaan nyt Euroopan aikataulukirjaan. Esimerkiksi Moskovan takainen Venäjä, Bosporinsalmen takainen Turkki, Kaukasian maat ja Marokko ovat kaikki suhteellisen lähellä.

Aika harmillista että aikataulukirjat katoavat noin vaan koska harva viitsii varsinkaan lomamatkalle mitään läppäriä raahata mukanaan.

Kuvittelisiin että Cookin Euroopan ulkopuolen aikataulukirjan julkaisun loppuminen johtuu siitä että lentoliikenteellä on siellä niin valtava suuri osuus turistien kuljettamisesta, ja että juna-, bussi- ja laiva -aikataulut niissä maissa lienee olleen vähän epätarkkoja ja hanakalaa koota tietoja ylipäänsä niistä.

t. Rainer
 
Mistäs meinaat ostaa? Myyntipisteitä ei noin vain löydykään...

Kävinpä "ostamassa" maailman viimeistä Turistia Helsingissä Akateemisen matkailuosastolta, vaan oli vähät kappaleet alle viikossa myyty loppuun. Suomalaisessa ei tuota edes ole alun perinkään valikoimassa. Kustantajien kirjakauppa (myös Edita) Sanomatalossa kertoi, että heillä ei ole enää uutuustuotteita, kun kauppa pannaan kiinni joulun alla. Eipä siis ainakaan Helsingissä saa mistään Turistia käsikauppana. Olen nähnyt kyllä ohimennen minkälainen viimeisin laitos on. Ihan kelpo tavaraa. Saatesanoina tekijä, eli Kari Juntunen, kertoo, että tähän viimeiseen kirjaan on lisätty tavanomaisesta poiketen lisää linja-autoaikatauluja, jotka kulkevat vain osan viikosta. Vanhastaan kriteerinä on ollut esim. ma-pe, vaan ei ti, to -rajoitukset, koska ne ovat kuitenkin marginaalisia oikealle "turistille". Turisti antaa siis hyvän käsityksen vielä vuosien ja -kymmentenkin jälkeenkin siitä, millaisessa joukkoliikenneihmemaassa Suomessa elettiin vuonna 2010.

Siis: en saanut ostettua Turistia, kun sitä ei missään ollut. Luin juuri Karjalaisen artikkelin Turistin loppumisesta, jossa kerrottiin, että onpa hieno kokoelma Suomen aikatauluista, mutta ei sitä kyllä mistään Joensuun kirjakaupastakaan saa, kun ei olla niihin hankittu.
 
Nyt ostamaan viimeinen Turisti!

Siis: en saanut ostettua Turistia, kun sitä ei missään ollut.

Täällä myydään viimeistä Turistia ja halvalla myydäänkin. Paketti tulee Valintataloon tai muuhun vastaavaan Matkahuollon toimipaikkaan. Tosin oman pakettini päällä luki silti itella ja MyPack eikä lainkaan matkahuoltoa.
 
Takaisin
Ylös