- Liittynyt
- 8 Marraskuu 2005
- Viestit
- 399
Lari taitaa kuulua niihin ammattilaisiin, joilla noin kolmannes vuorokaudesta kuluu raiteilla. Luotankin siis tässä Larin sanaan.
PS: Mahtoikohan konduktööri Nylund olla tänään Tampereelle 17:22 saapuneessa ja 17:37 lähteneessä lähdössä, kun Helsingin taajamajunasta puuttui R-tunnus vai onko kirjaimen puuttuminen VR:n virallinen käytäntö nykyisin "kaukoliikenteeseen" jatkavilla lähijunavuoroilla? Sentään näytössä ei lukenut H 9716.
Kiitos Ultrix luottamuksesta. Veikkaisin, että vuodessa noin 200-300 päivänä eri (!) junavuoroilla työskentelevällä on parempi kuva kokonaisuudesta kuin samassa ajassa muutamalla junavuorolla (esim. aamulla maakunnasta pääkaupunkiin ja illaksi kotiin) matkustavalla. Toki "pendelöijä" tietää ja tuntee käyttämänsä vuorot paremmin.
Sm4-junissa käytetään pääsääntöisesti kahdenlaista merkintätapaa. Riippuu minkä junatunnuksista valitsee infojärjestelmästä. Harvemmin tulee nykyisin työskenneltyä Sm4-kalustossa, mutta melko varma tapa tavata allekirjoittanut on astua junaan jossa etu- ja sivunäytöillä lukee linjatunnuksen ja määräaseman lisäksi junan numero esimerkiksi:
"H9703 TAMPERE" (tämä siis Riihimäen pohjoispuolella, asiakas- ja harrastajaystävällisesti)